به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در نشست اعضای بیناد بین المللی غدیر استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه افزود: ترویج فرهنگ ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام، نفیِ جدایی دین از سیاست را به اثبات می رساند.
وی ادامه داد: تبیین و اشاعه تفکر ولایی به عنوان عنصری کلیدی در اسلام، ضامن دین و نگهدارنده واجبات و مستحبات است و تشریح آن باید سرلوحه امور روحانیان و جامعه علمی کشور قرار گیرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: واقعه غدیر حامل تعیین کننده‌ ترین مساله دین مبین اسلام یعنی ولایت پذیری است و نقش برجسته علما و جامعه علمی ایران اسلامی به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع سنگین تر از دیگر ملت های مسلمان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: واقعه غدیر سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع است و حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعی با راهبری ولی فقیه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آحاد مردم باید در زنده نگه داشتن غدیر بکوشند و همان‌گونه که پیام و درس های عاشورا را در جای جای زندگی نهادینه می کنند در مورد غدیر و پیام آن نیز، رهروی عملی باشند.
وی با بیان اینکه برنامه های بنیاد بین المللی غدیر نباید تنها در عید غدیر و دهه امامت و ولایت خلاصه شود، اضافه کرد: این نهاد انقلابی باید برای تحکیم مبانی غدیر و الگوی رفتاری امام علی (ع) در تمام نقاط جهان برنامه ریزی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود در خصوص آتش سوزی کشتی نفتکش ایرانی و جان باختن ملوانان و دریانوردان ایرانی نیز گفت: اگر چه این حادثه بار دیگر ملت ایران را داغدار کرد، اما نباید امید و انگیزه را در وجود مردم و مسئولان تضعیف بکند و باید با برنامه ریزی های کاربردی و استفاده از تجربیات به دست آمده با تمام قدرت در راستای اعتلای نظام اسلامی حرکت کرد.

*** گسترش فضای تربیت اسلامی در مدارس تکلیف آموزش و پرورش است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین در نشست اعضای هیات امنا مدارس المهدی (عج) استان نیز گفت: گسترش فضای تربیت اسلامی و نهادینه کردن سیره اهل بیت (ع) تکلیف اولویت دار آموزش و پرورش و دیگر نهادهای علمی کشور است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: بی توجهی به مسائل تربیتی دانش آموزان ضعف دینی و معنوی آنان را به دنبال دارد و زحمات معلمان و مسئولان آموزشی کشور را هدر می دهد.
وی بیان کرد: نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه های دین مبین اسلام در ذات آن نهفته است.
امام جمعه اراک افزود: نسل جوان و نوجوان، بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شود بنابراین نهادهای علمی و آموزشی کشور باید برای تربیت این قشر از جامعه برنامه ریزی های دراز مدت و کاربردی داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی را از مهمترین ویژگی های مدارس المهدی (عج) دانست و گفت: نظام آموزشی در این مدارس بر اساس موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) تدوین و تدریس می شود.
یک هزار و 100 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس المهدی (ع) استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.