سید علی آقازاده روز شنبه نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی افزود: نشست های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای رفع مشکل سرمایه گذاران هر 2 هفته یکبار برگزار می شود و پرهیز از اقدامات جزیره ای و تقویت فعالیت های بین بخشی در راستای رفع تنگناهای سرمایه گذاران داخلی و خارجی با حساسیت و جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری خارجی از برنامه های اولویت دار استانداری استان مرکزیاست و می طلبدکه مسئولان و دستگاه های اجرایی استانی برای تسریع در خدمت رسانی و جذب سرمایه گذاری در استان،تسهیلگری و کوتاه کردن زمان خدمات را سرلوحه کار قرار دهند.
استاندار استان مرکزی گفت: انسجام هرچه بیشتر مدیران اجرایی در خدمت رسانی به سرمایه گذاران و نگاه فرا استانی به مقوله تولید و سرمایه گذاری صادرات محور، افزایش 50 تا 60 درصدی جذب سرمایه در استان را به همراه دارد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 600 هکتار زمین برای تولید 300 مگاوات برق به نیروگاه های خورشیدی استان توسط دستگاه های ذیربط اختصاص یافته است.
حسن میرزاخانی افزود: 400 هکتار از این اراضی برای تولید 200 مگاوات برق به نیروگاه های خورشیدی اختصاص یافته است و واگذاری بقیه این اراضی نیز به متقاضیان ایجاد نیروگاه در دست پیگیری است.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استانهای قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.