سید علی آقازاده در این پیام که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی تاسیس نهضت سوادآموزی، نشات گرفته از اندیشه زلال بزرگ مرد الهی حضرت امام خمینی(ره) را در حالی گرامی می داریم که اندیشه های سترگ این بزرگ مرد تاریخ، امروز به ثمر نشسته است.
وی در این پیام ادامه داده است: تشکیل نهضت سواد آموزی همانند برخی از نهادهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.
استاندار استان مرکزی در این پیام خاطر نشان کرده است: نهضت سوادآموزی در کارنامه کاری خود بیش از سه دهه فعالیت و تلاش را به ثبت رسانده و نعمت خواندن و نوشتن را به اقشار مختلف مردم هدیه کرده است.
آقازاده در این پیام تصریح کرده است: بی شک سواد آموزی وظیفه یک دستگاه و یا نهاد خاص نیست بلکه با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب، این تکلیف متوجه همه آحاد مردم و مسئولان است.
وی در این پیام ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفتم دی ماه، سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی خاطر نشان کرده است: امید است با تدبیر و همدلی همه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت، در راستای ارتقای شاخص باسوادی استان فراتر از شاخص های ملی و جهانی گام برداریم و با تلاش در جهت سواد آموزی اندک افراد جا مانده از تحصیل، بزودی شاهد برگزاری جشن پایان بی سوادی در استان آفتاب باشیم.
سازمان نهضت سواد آموزی هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
براساس آخرین سرشماری در جمعیت استان مرکزی، نرخ با سوادی در 5 سال اخیر با رشدی بیش از سه درصد همراه بوده است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.