محمد جهانگیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازنشستگان در دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت ظرف چهارماه اخیر در زیر شاخه های آموزش خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر شرکت کردند.
وی اظهار کرد: این افراد شامل بازنشستگان و اعضای خانواده آنان است که طبق تفاهمنامه سازمان فنی و حرفه ای با صندوق بازنشستگان کشوری در دوره های مهارتی آموزش فنی و حرفه ای استان شرکت کردند.
وی، پرکردن اوقات فراغت بازنشستگان کشوری، آموزش تخصصی و مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های بازنشستگان متخصص به عنوان مربی آموزشگاه های فنی حرفه ای، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاری برخی از فعالیت های فنی و حرفه ای به کانون های بازنشستگی را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.
معاون پژوهشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: بازنشستگان بعد از فراغت از کار به دنبال شغل دوم هستند و فنی و حرفه ای با برگزاری دروه های آموزشی بازنشستگان را در رسیدن به این هدف کمک می کند.
جهانگیری افزود: بازنشستگان گنجینه هایی از تجربه هستند که با شرکت در دوره های آموزشی کارت مهارت دریافت می کنند تا در مقام یک مربی در بخش خصوصی به ایفای نقش بپردازند.
سال گذشته 9 هزار و830 نفر دوره در قالب 2 میلیون و 766 هزار و 380 نفر ساعت در شاخه های صنعت، خدمات و کشاورزی به فراگیران آموزش داده شده است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 270 آموزشگاه آزاد و 20 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.