محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رویکرد دولت واگذاری خدمات به بخش خصوصی است و این اداره کل در همین راستا اموری که امکان واگذاری دارد را، برون سپاری می کند.
148 آموزشگاه غیردولتی در زنجان مشغول فعالیت هستند، از این تعداد آموزشگاه غیرانتفاعی، 10 آموزشگاه ویژه برادران، 114 آموزشگاه ویژه خواهران و مابقی 2 منظوره اداره می شود، همچنین محل فعالیت 103 آموزشگاه شهرستان زنجان است.
انصاری خاطرنشان کرد: این مراکز غیر دولتی بیش از 852 هزار نفر ساعت در حوزه خواهران و بیش از 167 هزار نفر ساعت در حوزه برادران به کارورزان آموزش داده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان تاکید کرد: کارآموزان بیش از 853 هزار نفر ساعت در خوشه خدمات، نزدیک 60 هزار نفر ساعت در خوشه های کشاورزی - فرهنگی و 133 هزار نفر ساعت در خوشه صنعت آموزش دیده اند.
وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی دولت و بخش خصوصی در بخش های مختلف، گفت: با آموزشگاه های آزاد برای دریافت و ارائه پیشنهاد جهت تسریع در امور و افزایش کیفیت آموزش 15 جلسه هم اندیشی برگزار شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این موسسات در بیش از 110 حرفه آموزشی و بالغ بر 25 رشته، مشغول آموزش کارآموزان هستند و در صورت نیاز این رشته ها افزایش می یابد.
انصاری به لزوم ایجاد رشته های جدید متناسب با بازار کار زنجان اشاره کرد و گفت: یکی از هدف هایی که همواره دنبال می کنیم شناسایی ظرفیت های بازار کار استان و حرکت همسو برای تسهیل اشتغال جوانان است.
وی تصریح کرد: از مشکلات اساسی کشور متناسب نبودن سطح تحصیلات با شغل و مهارت مورد نیاز در جامعه است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی این تناسب را در استان ایجاد کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای زنجان گفت: کشور بیشترین نیاز را به تکنسین دارای مدرک کاردانی و آچار به دست دارد. انصاری اظهار داشت: این اداره کل برای تسریع در آموزش دانشجویان استان نیازسنجی کرده است و برای رفع نیاز فعلی این قشر برنامه هایی دارد.
وی یادآور شد: آموزش به تمامی شاغلان، علاقه مندان، در جوار دانشگاه، جوار کارخانه، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان از جمله وظایف این مجموعه است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی در مراکز جوار دانشگاه، یکی از رویکردهای اصلی در این دستگاه است که با جدیت دنبال اجرایی کردن آن در سطح زنجان هستیم.
به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد عملکرد موسسات آزاد در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد افزایش داشته و در همین مدت 64 درصد از تعهدات آموزشی در بخش غیر دولتی تحقق یافته است.
آموزش رایگان برای گروه سنی 15 تا 22 سال در طرح مهارت آموزی محیط واقعی کار از شهریور سالجاری در مراکز این اداره کل شروع شده است و تعهد این اداره تا پایان امسال، آموزش و برگزاری دوره برای 760 نفر است.
دوره‌های مهارتی استان در 14مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و بیش از 145 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.