به گزارش ایرنا، محمدرضا آبی پور روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی اشتغال شهرستان ابهر اظهار کرد: در سال های گذشته به طور معمول اشتغال با محور اقتصاد کلان برنامه ریزی می شد و امسال در حوزه بازار کار و رسته مشاغل پر اشتغال بررسی می شود.
به گفته این مسئول ، تفاوتی که نسبت به سال های قبل دارد از تدوین اشتغال از دولت – بخش خصوصی به بخش خصوصی – بخش خصوصی تغییر کرده است.
وی افزود: در این طرح دولت فقط محرک و تدوین گر طرفین عرضه و تقاضای نیروی کار است که در حوزه اشتغال فراگیر سیاست مداخلاتی دولت مشهود است.
این مسئول خاطر نشان کرد: اشتغال فراگیر در 3 قالب از طریق کارگروه و برنامه های مدون پیگیری و اجرایی خواهد شد که در قالب اول دستگاه های پراشتغال قرار دارد که بخشی از آن را در طرح تکاپو با هدف گذاری 6 هزار اشتغال در استان زنجان می بینیم که سهم استان از این برنامه در کشور 2.58 درصد است که نرخ تک رقمی بیکاری استان با 9.7 درصد باعث شده سهم استان از اشتغال فراگیر کمتر باشد.
وی یاد آور شد: هدفگذاری اشتغال فراگیر در سال 96 ایجاد 971 هزار شغل و با اجرای برنامه های باید 0.8 درصد از نرخ بیکاری کم شود.
آبی پور بیان کرد: در قالب اول و یکی از رسته های مطالعه شده کفش هیدج است که تولیدکننده به تعداد کافی وجود دارد ولی بازار مناسبی ندارد.
وی تاکید کرد: توسعه بازار فروش به افزایش اشتغال در حوزه خدمات مربوط می شود که سهم استان از اشتغال در حوزه خدمات 37 درصد و پایین تر از میانگین کشوری است.
قائم مقام و مدیر اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در این طرح استان زنجان به 3 منطقه طارم، منطقه محوری که از ابهر تا زنجان را شامل شده و بیشترین نرخ بیکاری در این قسمت مشاهده می شود و منطقه غربی تقسیم شده است.
وی بیان کرد: در قالب دوم که سیاست های مداخلاتی دولت در 3 طرح کارورزی، آموزش از محیط کار واقعی، مشوق های بیمه ای و کارآفرینی است.
آبی پور تاکید کرد: در قالب سوم اقدامات حمایتی از طرف نهادهای بهزیستی و کمیته امداد در رابطه با اشتغال است.
به گزارش ایرنا ، فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه گفت: دستگاه ها باید کارگاه های یک روزه و دو روزه برگزار و مشکل ها را بررسی کنند و راه حل بیابند و دانشگاه ها نیز با تولید علم در خدمت کارآفرینی باشند.
وی افزود: اشتغال بخش خدمات در استان 37 درصد است که این میزان نسبت به میانگین کشوری درسطح پایین تری قرار دارد و باید با امکان سنجی زمینه های اشتغال در این حوزه بررسی شود.
محمد حیدری با اشاره به اینکه تولید کفش در هیدج قدمت بالایی دارد، بیان کرد: به دلیل نبود بازاریابی این صنعت به سمت فراموشی می رفت و امید است مشکل بازاریابی این حوزه حل شود.
تکاپو به عنوان یکی از طرح های مهم دولت برای شناسایی و ایجاد فرصتهای شغلی است که از طریق وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در دست اجرا است.​
شهرستان ابهر با 151 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068
خبرنگار: اکرم بیات** اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.