فتح الله حقیقی عصر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری و آیین معارفه و تکریم فرماندار محلات افزود: امنیت برای افزایش سرمایه گذاری ازضرورت های تولید و ایجاد اشتغال پایدار است و باید امنیت فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران فراهم شود.
وی اظهارکرد: اکنون باید بیش از گذشته زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان محلات با وجود پتانسیل های متعدد در ذخایر غنی معادن و گل و گیاه ایجاد شود.
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار استان مرکزی ادامه داد: یکی از محرک های اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری است و در محلات بسترهای لازم برای افزایش سرمایه گذاری فراهم است.
وی اضافه کرد: اکثر صنایع کوچک و متوسط توسط بخش خصوصی اداره می شوند، و شناخت توانمندی های اقتصادی و جهت دهی فعالیت های مولد و اشتغال زا از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی، بیکاری و فقر را مهمترین مشکل جامعه دانست و ادامه داد: شمار بیکاران دارای مدرک دانشگاهی در جامعه زیاد است که این افراد علاوه بر سرمایه انسانی، سرمایه فرهنگی جامعه هستند و نیاز است برای آنان کارسازی شود.
وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سنگ تزئینی و گل و گیاه در محلات وجود دارد که می تواند نیروی های مولد را جذب کند.
وی اظهارکرد: با توسعه سرمایه گذاری، افزایش تولید و صادرات محصولات غیر نفتی نه فقط برای نیروهای بومی بلکه از استان های همجوار نیز فرصت اشتغالزایی ایجاد شود.
حقیقی گفت: در صنعت گل و گیاه زینتی نیز با توسعه گلخانه ها، افزایش تولید و بازاریابی جذب نیروی کار و کارگر ساده افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه فرماندار و همه مسئولان اجرایی در سایه همدلی و انسجام بستر برای سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در سرمایه گذاری در این شهر فراهم کنند، افزود: از همه توان و تلاش برای تحقق شعار سال باید بهره گرفت.
وی در بهش دیگری از سخنانش بر شهروندمداری و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و ادامه داد: طرح تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از گام‌های مهم صیانت از حقوق شهروندان است و دستگاه های اجرایی نسبت به تکریم، پاسخگویی به مطالبات و رضایت مندی مردم بیشتر تلاش کنند.
وی افزود: برخورد مناسب، تکریم ارباب رجوع و تلاش برای رفاه حال شهروندان از ویژگی‌های مدیران در نظام اسلامی است.
وی گفت: مدیران اجرایی با همه توان و بهره‌ مندی صحیح و مناسب از پتانسیل ‌های موجود باید برای افزایش خدمت ‌رسانی به مردم تلاش کرد.
در این آیین علی زینی وند فرماندار سابق محلات تکریم و محمد کردی با حفظ سمت فرمانداری دلیجان به عنوان سرپرست فرمانداری محلات معارفه شد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت در فاصله 115 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.