مهدی محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خمین افزود: پژوهش سرای دانش آموزی و 2 مدرسه با مشارکت خیران مدرسه ساز و نوسازی مدارس در حال ساختاست که برای تکمیل و تجهیز این طرح ها مشارکت بیشتر خیران را می طلبد.
وی ادامه داد: علاوه بر این طرح های در حال ساخت، سه آموزشکده دیگر نیز در این شهرستان شامل 2 مدرسه 9 و 6 کلاسه در حواشی شهر و حریم مسکن مهر و یک مدرسه 12 کلاسه متوسطه اول نیز در مرکز شهر نیاز است.
محمدی با بیان اینکه برای تجهیز و نوسازی مدارس و تکمیل و ساخت طرح های جدید آموزشی، اعتبارات دولتی محدود است، افزود: همکاری دستگاه های دولتی و مشارکت خیران نقش کلیدی در ارتقا کمی و کیفی امکانات آموزشی برای دانش آموزان دارد.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که با حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد، برای انجام وظایف محوله نیازمند همکاری سایر دستگاه ها در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری است.
وی افزود: همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف با این نهاد تربیتی و آموزشی در حقیقت دستاورد رشد و تربیت انسان های توانمندی است که در آینده می توانند در پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.
محمدی افزود: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی 18 میلیارد و 750 میلیون ریال برای طرح های آموزشی این شهرستان مصوب شده که در صورت تخصیص نیز جوابگوی اجرای طرح های مورد نیاز نیست.
وی گفت: 21 هزار متر مربع از محوطه های آموزشی این شهرستان در سال تحصیلی جاری آسفالت شد و هفت هزار و 37 متر مربع از مدارس و فضاهای آموزشی نیز ایزوگام شده است.
محمدی ادامه داد: برای تعمیر و تجهیز مدارس در سال تحصیلی جاری حدود یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیران هزینه شده است.
وی در سخنان دیگر به هزینه مدارس روستایی با جمعیت محدود کمتر از 10 دانش اموز نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای استمرار فعالیت این مدارس 35 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه اینک 10 واحد مدرسه یک کلاسه روستایی در این شهرستان با یک مدیر آموزگار در چهار پایه فعال هستند، افزود: این روستاها بر اساس آمار جمعیتی و کاهش نرخ جمعیت دانش آموزی، به صورت چهار پایه در یک کلاس با یک مدیر آموزگار اداره می شوند.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: براساس مقررات در دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی تحت عنوان ضوابط تشکیل کلاس و مدرسه، در مدارس روستایی با تعداد حداکثر 20 دانش آموز در سه یا چهار پایه یک کلاس و یک مدیر آموزگار اختصاص می یابد.
محمدی افزود: دلیل اصلی تشکیل این کلاس های چند پایه در این مدارس به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان دریک پایه تحصیلی است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد کشور برای تعلیم و تربیت نسل آینده است که لازم است به صورت تخصصی به آن پرداخته شود و مشکلات آن مورد توجه قرار گیرد.
سید مهدی ساداتی افزود: بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی، معنوی و فرهنگی کشور در آموزش و پرورش نهفته است و مسئولان باید برای جبران عقب ماندگی ها در این نهاد سرمایه گذاری کنند.
وی اظهارکرد: تعلیم و تربیت در پیشرفت اجتماع اثر فراوان دارد زیرا اگر انسان صحیح پرورش یابد، قادر به حل مشکلات موجود خواهد بود و مشکلاتی را که در راه پیشرفت و ترقی اقتصادی و اجتماعی است، از بین خواهد برد.
18هزار دانش آموزدر خمین در همه مقاطع مختلف تحصیلی در 250 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.