وحید یعقوبی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: معلمان این ناحیه به دبیرخانه منطقه ای بیستمین برنامه پژوهنده 482 اثر اقدام پژوهی ارائه دادند که 205 طرح آن عنوان برتر آموزشگاهی را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه سه سال متوالی است که آموزش و پرورش ناحیه یک کرج موفق به کسب رتبه نخست کشوری و استانی در برنامه معلم پژوهنده می شود،اظهار کرد:در بیستمین برنامه معلم پژوهنده در این ناحیه 46 طرح نیز برگزیده منطقه ای شد.
وی خاطر نشان کرد: 27 طرح از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به دبیرخانه استانی بیستمین برنامه معلم پژوهنده ارسال شد.
مدیر آموزس و پرورش ناحیه یک کرج تصریح کرد: پس از ارزیابی داوران 25 طرح از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برتر شناخته شد. یعقوبی ادامه داد: از طرح های پژوهشی معلمان این ناحیه دو طرح به دبیرخانه کشوری بیستمین برنامه معلم پژوهنده ارسال شد.
وی گفت: اثر سارا هادیان از مدرسه حجاب با عنوان راه های افزایش مشارکت فعال دانش آموزان در تدریس درس اقتصاد و اثر نسرین عظیمی نژاد از مدرسه شهدای اسلام آباد با موضوع راههای افزایش علاقمندی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به درس ریاضی به مرحله کشوری راه یافتند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با بیان این‌که ما به‌دنبال تحول هستیم و همه صاحب‌نظران می‌گویند تا تحول در مدرسه اتفاق نیفتد، نتیجه نخواهد داشت، عنوان کرد: مدرسه محور تحول است و پژوهش مبنای تحول در مدرسه است.
یعقوبی اظهار کرد: اقدام پژوهی و مستند نگاری تجربیات به‌ عنوان یک راهکار کیفیت بخشی فرآیند آموزش، طی سال‌های گذشته مورد توجه فرهنگیان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: پژوهش و نوآوری از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است زیرا پژوهش عامل مهمی در تولید دانش و راهی برای جستجوی آگاهی است که با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش‌آموزان از همان سال‌های اولیه تحصیل، زمینه را برای رشد و شکوفایی و بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می‌کند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر **انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.