علی بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زنگ آغاز سال تحصیلی روز شنبه همزمان با سراسر کشور در بیش از یک هزار و 300 واحد آموزشی این استان نواخته می شود.
وی گفت: آیین اصلی این مناسبت روز شنبه اول مهرماه ساعت هشت صبح در مدرسه دخترانه علامه حلی شهر ایلام برگزار می شود.
وی اضافه کرد: با نواخته شدن زنگ حدود 100 هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در استان 580 هزار نفری ایلام سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش ایلام، از این شمار 9هزار نفر دانش آموز کلاس اولی هستند که در 700مدرسه ابتدایی سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.
وی افزود: بر اساس طرح پروژه مهر هماهنگی های لازم در تمامی مناطق 14گانه آموزشی استان انجام گرفته تا آیین آغاز سال تحصیلی در تمام مدارس برگزار شود.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اطمینان داد: روز شنبه معلم در تمامی کلاس های درس حضور یافته و هیچ کلاسی در استان ایلام بدون معلمی نخواهد بود.

***287 نونهال در ملکشاهی کلاس اولی شدند
9هزار دانش آموز کلاس اولی در مناطق مختلف استان ایلام امروز درجشن شکوفه ها شرکت کردند که 287 نفر از این تعداد در شهرستان ملکشاهی اغاز دوره تحصیلی را جش گرفتند.
مدیر آموزش و پرورش ملکشاهی گفت: 287 دانش آموز دختر و پسر سال اولی در ملکشاهی در سال تحصیلی 97-96 از امروز کلاس درس خود را آغاز نمودند.
الیاس جهانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم جشن شکوفه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام آمادگی مدارس و کلاس های درس جهت سال تحصیلی 97-96 اظهار کرد: امسال 4000 دانش آموز دختر و پسر در قالب 254 کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.
وی گفت: ازهمین امروز 125 دانش آموز دختر و 162 دانش آموز پسر سال اولی با عنوان شکوفه های انقلاب به کلاس های درس می روند و کار تعلم و تعلم رسما آغاز می شود.
وی تقارن بازگشای مدارس با ماه محرم و قیام امام حسین (ع) و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و افزود : قطعا الگو سازی بیشتر درس های بزرگ عاشورای حسینی و همچنین دفاع مقدس در سطح مدارس و کلاس های درس می تواند در اعتلای فرهنگ دینی و تعلیم و تعلم دانش آموزان مهم و اثر گذار باشد.
جهانی با ابراز رضایت مندی از روند مطلوب تحصیلی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان خاطر نشان کرد: امسال بیش از 100 دانش آموز این شهرستان با رتبه های عالی به دانشگاهای معتبر کشور راه یافتند.
4000 هزار دانش آموز ملکشاهی در مقاطع مختلف ابتدای ،راهنمایی و دبیرستان در قالب 254 کلاس درس و 590 معلم سال تحصیلی جدید خود را آغاز خواهندکرد.
خبرنگار: روح اله احمدی** آزاده خرم **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7179/6034 /7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.