به گزارش ایرنا،مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه در آیین معارفه شهردار خمین افزود: جاذبه‌های سرمایه‌گذاری باید در همه رده‌های مدیریت شهری دیده شود و دستگاه‌های اجرایی مختلف نیز باید به این باور جمعی برسند که ورود بخش خصوصی برای کمک به اداره امور شهر ضروری است.
وی ادامه داد: تسهیل فرایندهای اداری برای سرمایه‌گذاران با حفظ شان و جایگاه شهروندان امری مهم است و همه باید حضور هدفمند بخش خصوصی را در فعالیت های مدیریت شهری بپذیرند در غیر این صورت توسعه شهری در آینده‌ با مشکل مواجه می شود.
زندیه وکیلی ادامه داد: اعتبارات استانی و عوارضی که از مردم دریافت می‌شود برای توسعه و افزایش کیفیت زندگی مردم کافی نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و اعتبارات دولتی، طرح توسعه و پیشرفت شهری خمین با جذب سرمایه گذاران و ورود بخش خصوصی امکان پذیر است.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر دریک بستر هماهنگی، تعامل و انسجام می توانند امنیت کاری را در شهرستان برای سرمایه گذارهای فراهم کنند و بخش خصوصی را با یک نگاه توسعه محور مورد حمایت قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی تاکید کرد: زمانی شهر مسیر توسعه را طی می کند و شهرداری می تواند به اهداف خود برسد که خدمت رسانی به مردم طبق ضوابط و قوانین سر لوحه فعالیت های خود قرار گیرد.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: افزایش کیفیت زندگی شهری از مهمترین وظیفه شهرداری است.
سید مهدی ساداتی افزود: دوری از سیاست زدگی گامی اساسی برای هموار کردن مسیر خدمت به مردم و توسعه شهر امام است.
وی ادامه داد: توزیع اعتبار از محل اعتبارات وصولی ارزش افزوده امسال تحول چشمگیری در مبلمان شهری و تسریع طرح‌های عمرانی در شهر و روستا با توجه به درآمدهای محدود شهرداری گذاشته است.
ساداتی افزود: 53 میلیارد ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای صنعتی به شهرداری های این شهرستان تخصیص یافته که برای عمران و آبادانی 2 شهر خمین و قورچی بر اساس میزان جمعیت هر شهر توزیع شده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه بودجه سال 96 درآمد حاصل از ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی بر اساس شاخص جمعیت بین شهر و روستا توزیع می شود.
وی بیان کرد: بر این اساس ماهانه 12 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری خمین و 250 میلیون ریال به شهرداری قورچی باشی تخصیص می یابد.
فرماندار خمین گفت: سال های گذشته شهرستان خمین به دلیل برخوردار نبودن از عوارض آلایندگی از تخصیص این میزان اعتبار محروم بود.
ساداتی افزود: امید است با وحدت و انسجام مجموعه مدیریتی شهر و اعتبارات ویژه از این محل زادگاه امام راحل به مبلمان شایسته و در خور دست یابد.
رئیس شورای شهر خمین نیز در این آیین گفت: شهردار جدید با بررسی‌های بسیار و گزینش از بین 21 نفر پیشنهادی، توسط اعضای شورای شهر خمین، انتخاب شد.
محمد تقی عظیمی افزود: شهردار باید با همکاری با مسئولان و همچنین برخورد مناسب با مردم، بتواند خدمات خوبی را به شهروندان ارائه کند.
عظیمی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که شهردار باید مد نظر داشته باشد، مدیریت جهادی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام با برنامه‌ریزی مناسب است.
وی اظهار کرد: اعتباراتی که از استان برای این سازمان در نظر گرفته شده است، جوابگوی اتمام طرح‌های شهری نیست بنابراین باید با یک مدیریت و برنامه ریزی‌ درست در هزینه‌ها، این مشکلات را حل کرد.
در این آیین از حسین پاکزاد، شهردار سابق خمین با اهدای لوح تقدیر شد و ابوالفضل مرتضیان به عنوان شهردار جدید خمین بر کرسی مدیریت شهری نشست.
شهرستان 105 هزار نفری خمین دارای 70 هزار نفر جمعیت شهری است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.