به گزارش ایرنا، این طرح که از طرف سه نفر از اعضا به شورای شهر اصفهان پیشنهاد شد به انضمام پیشنهادات و نظریات ارائه شده در کمیسیون تلفیق در 2 بند مبتنی بر اینکه شهرداری باید بصورتی برنامه ریزی کند که تا حد امکان برای رفع نیازهای مالی خود از منابع جایگزین استفاده کنده و در صورت استفاده از تسهیلات بانکی اولویت خود را به همکاری با بانک هایی بدهد که برای حذف یا تعدیل وجه التزام از مبادلات بانکی با شهرداری اقدام می کنند.
همچنین بر اساس این لایحه، شهرداری اصفهان موظف شد بمنظور شفاف سازی، هرسال گزارشی از تامین منابع مالی و نحوه همکاری خود با بانک ها را به شورای شهر اصفهان ارائه کند.
در این جلسه همچنین طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورا مبنی بر تشکیل کمیته عالی سیاست گذاری و مدیریت چهارباغ عباسی با اکثریت آرا به تصویب رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود، گفت: بیش از50 درصد سفرهای درون شهری اصفهان با وسایل نقلیه شخصی انجام می شود که آمار خوبی نیست بلکه نگران کننده نیز هست.
فتح الله معین افزود: وضعیت آلودگی کلانشهرهای کشور در شرایط نگران کننده ای قرار دارد و استفاده از خودروهای شخصی به شرایط موجود دامن می زند.
وی اضافه کرد: براساس آمار حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ازای هر نفر در شهر اصفهان روزانه 2 سفر شهری انجام می شود که برآوردها حاکیست که چهار میلیون سفر از ساعات ابتدایی تا آخرین ساعات شب در این کلانشهر انجام می شود.
معین دامه داد: 18 تا 20 درصد از سفرهای شهری اصفهان با اتوبوس، 14 درصد از سفرها با تاکسی، 10 درصد با موتورسیکلت و چهاردرصد با دوچرخه است.
وی استفاده از سامانه های الکترونیک را در کاهش سفرهای درون شهری موثر دانست و افزود: در بیشتر کشورهای خارجی 70 درصد سفرهای شهری با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود.
معین اضافه کرد: مدیریت شهری اصفهان اقدامات لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود هزینه‌های زیاد انجام داد اما برای ادامه آن نیازمند کمک‌ها و یارانه‌های دولتی است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیمی از یارانه حمل و نقل شهری اصفهان توسط شهرداری ها پرداخت می شود این در حالیست که پیش از این شهرداری، دولت و مردم هریک سهمی معادل یک سوم هزینه های حمل و نقل را بر عهده داشتند.
معین افزود: با توجه به حذف بودجه دولتی برای حمل و نقل عمومی بیش از 50 درصد یارانه را شهرداری پرداخت می کند تا نرخ کرایه ها در حد نرمال برای شهروندان حفظ شود.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان هم تعداد جوانان منصوب شده در پست های مدیریت شهری اصفهان را بسیار ناچیز دانست و افزود: این موضوع با شعار های شهردار اصفهان مبنی بر جوان گرایی منافات دارد.
مهدی مقدری افزود: هنوز روزمرگی، عدم خلاقیت و پویایی حتی در بسیاری از مدیرانِ تازه منصوب شده در شهرداری اصفهان، موج میزند.
وی اضافه کرد: هنوز مدیرانی که اعتقادی به فضای گفتمانی و برنامه‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ندارند در پست های رده بالای مدیریت شهری قرار دارند.
این عضو شورای اسلامی تصریح کرد: البته منظور ما تغییر سیاسی در چارت سازمانی شهرداری نیست بلکه هدف این است که برنامه‌های شورای شهر به عنوان برگزیدگان مردم عملیاتی شود.
وی افزود: زمانی این برنامه ها برای شهروندان ملموس می‌ شود که مدیرانی همدل و همسو مسئولیت اجرای آنها را برعهده داشته باشند.
عضو هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه چهار ماه که از تشکیل این شورا می گذرد، افزود: هنوز رویکردها و سازوکارهای نوین مورد نظر در مدیریت شهری اصفهان پیاده نشده و یا به کندی پیش می رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دیگر شهر را با مدیریت محافظه کارانه نمیتوان اداره کرد، گفت: درآمد پایدار شهر به رویکردی استارتاپی، خلاق و باور به تغییر نیاز دارد.
مقدری افزود: یکی از دلایل انتخاب شهردار برنامه به نسبت جسورانه و اصلاح طلبانه او بود که قابلیت سنجش داشت.
وی یادآور شد: هنوز در اصفهان سرمایه گذاران و بخش خصوصی به دلیل مقررات دست و پاگیر از این شهر کوچ می‌کنند.
مقدری گفت: ما برای تحکم نیامده ایم، باور ما مشارکت ذی نفعان در امور شهری و تسهیل سازوکارهاست نه سدسازی مقابل آنها.
به گزارش ایرنا، در ابتدای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه اصفهان از عملکرد این شرکت گزارشی ارائه کرد.
ت/ 7153 / 2093 **خبرنگار: هُدا استکی **انتشار دهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.