منصور کتانباف سه شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص تجهیز ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اهواز و استفاده از ظرفیت خودروهای اروندی اظهار کرد: اگرچه خرید اتوبوس از منطقه آزاد اروند صرفه اقتصادی 35درصدی به همراه دارد اما هدف ما خرید اتوبوس داخلی و تقویت اقتصاد داخلی است.
وی با اشاره به اینکه در 18 روز گذشته 55 دستگاه اتوبوس خریداری شده است افزود: 50 اتوبوس دیگر نیز درحال خرید است که تمام این اتوبوس ها به بخش خصوصی واگذار می شوند.
کتانباف هزینه تهیه این اتوبوسها را بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: سازمان شهرداری اهواز نیازمند تجهیزاتی است که برخی از آنها مانند خودروی آتش نشانی با پله 56 متری در داخل کشور تولید نمی شود و حداقل دو دستگاه از آنها باید برای کلانشهر اهواز تهیه شود.

*عدم پرداخت عوارض یکی از دلایل عقب ماندگی اهواز است
شهردار اهواز یکی از دلایل عدم تخیص کامل بودجه شهرداری در سال های گذشته را ارسال نکردن قبوض عوارض نوسازی و بهای خدمات به درب منازل دانست و تصریح کرد: 300 هزار پلاک مسکونی در چهار سال گذشته عوارض خود را پرداخت نکرده اند که مبلغی حدود هزار و 200 میلیارد ریال است و با احتساب عوارض واحدهای تجاری،پسماند و کسب و پیشه به رقم بالایی خواهیم رسید.
وی نبود مشارکت های اقتصادی توسط بخش خصوصی، عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، وجود برخی موارد فساد مالی و عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت ها را از دیگر موارد عقب ماندگی کلانشهر اهواز عنوان کرد.
شهردار اهواز افزود: مبلغ طلب شهرداری اهواز از شرکت نفت کلان است اما به علت شرایط اقتصادی حاکم بر این شرکت به دنبال ایجاد فشار بر آنها نیستیم.
وی افزود: سهم مناطق نفتخیز از درآمد فروش نفت دو درصد است که مبلغی حدود بیست هزار میلیارد ریال می شود و بخش بزرگی از مشکلات شهری را حل می کند.
6064
خبرنگار:ندا رضا پور** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.