به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا منصوری روز شنبه در نشست خیرین قرآنی استان مرکزیی که با حضور اعضای مجمع خیرین استان مرکزی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و فرماندار ساوه در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حافظان قرآن و حتی ائمه جمعه زیادی در مراکز قرآنی این شهرستان تربیت شده اند و مردم هم برای ایجاد این موسسه قرآنی حمایت می کنند.
وی افزود: همه مسئولان نیز به ایجاد موسسه دارالقرآن در ساوه کمک می کنند زیرا رونق این مرکز قرآنی در نهایت برای شهرستان و مردم این دیار منشا و خیر برکت است.
منصوری گفت: با برخی از شرکت های تولید مصالح ساختمانی هم صحبت هایی انجام شده و آنها هم اعلام آمادگی کرده اند که مصالح لازم برای ساخت این موسسه را تامین کنند و خیرین هم در روند حداث این مرکز کمک خواهند کرد تا میراثی ماندگار برجای بماند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این نشست اظهار کرد: مجمع خیرین استان مرکزی که از اقشار مختلف مردم تشکیل شده در شهرستان های استان همچون دلیجان، محلات، تفرش، آشتیان، زاویه و پرندک اقدام به تاسیس دارالقرآن با مشارکت شوراها و شهرداری ها نموده اند که حاصل فعالیت این مراکز تربیت مجموعه ای از قاریان و حافظان قرآنی است.
حجت الاسلام صفر قربانپور گفت: به زودی عملیات اجرایی دارالقرآن خنداب آغاز می شود و با همکاری مسئولان فراهان نیز عملیات ساخت دارالقرآن این شهر نیز در دستور کار است.
قربانپور گفت: زمین این مجتمع قرآنی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع به ارزش 345 میلیون تومان به نام دارالقرآن طاها واگذار شده و مراحل دریافت پروانه انجام و در کمیته انطباق شورا هم مصوب شده است.
وی افزود: این ساختمان در چهار طبقه شامل کلاس های آموزشی، کتابخانه، سالن اجتماعات احداث می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در موسسه قرآنی طاها که با سابقه ترین موسسه قرآنی شهرستان ساوه است تاکنون 28 حافظ قرآن و چهار حافظ زیر 10 سال تربیت شده اند که از مجموعه های موفق استان مرکزی به شمار می آید.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: مردم این شهرستان با قرآن مانوس هستند و علاقه زیادی به مسائل دینی و اسلامی دارند.
وی افزود: عزم راسخی برای توسعه دارالقرآن ساوه در میان مسئولان این شهرستان وجود دارد و پیشرفت کارهای این موسسه نیز رضایت بخش است.
بهاروند اظهار کرد: هفته گذشته موافقت برای صدور پروانه موسسه دارالقرآن ساوه صادر شد و مشکلی برای ادامه کار و ساخت این مرکز قرآنی نیست.
نشست روز جاری، سومین جلسه مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی به میزبانی شهرستان ساوه بود.
شهرستان ساوه به عنوان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
/6539/3075/خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.