دکتر جواد جواهری روز پنجشنبه در جمع کارکنان درمانی و پزشکان متخصص این شهرستان افزود: ارتقای شبکه بهداشت و درمان خمین به دانشکده علوم پزشکی جذب پزشک متخصص در این شهرستان را به 20 درصد افزایش داد.
وی ادامه داد: 75 پزشک متخصص به تازگی در استان مرکزی توزیع شده است که 15 پزشک معادل 20 درصد در خمین و بقیه در سایر مناطق استان توزیع شده اند.
وی اظهارکرد: 2 پزشک متخصص طب اورژانس، 2 متخصص بیهوشی، 2 جراح عمومی ،2 پزشک توانبخشی و طب فیزیکی، یک پزشک زنان و زایمان، یک متخصص قلب و عروق و متخصصان گوش و حلق و بینی، عفونی، ارتوپد، آسیب شناسی و رادیولوژی هر کدام یک متخصص در یک سال اخیر به چرخه درمان تخصصی خمین پیوسته اند.
جواهری اظهارکرد: در مجموع 35 پزشک متخصص در خمین فعالیت دارند که حضور متخصصان جدید در این شهرستان بی سابقه است.
وی ادامه داد: این شهرستان در حال حاضر به دلیل نبودن امکانات تخصصی از داشتن متخصص جراحی مغز و اعصاب محروم است که برای برخورداری از این ظرفیت درمان تخصصی نیاز است که خیران با کمک مالی دانشکده را در تامین تجهیزات کمک کنند.
دکتر جواهری افزود: برای تامین تجیهزات و امکانات جراحی مغز و اعصاب در خمین نیاز به بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار است.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: بسترهای لازم برای ارائه خدمات درمانی و آسایش پزشکان متخصص در این شهرستان فراهم است.
سید مهدی ساداتی افزود: کاهش دغدغه درمانی مردم از مهمترین دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت بود که در دولت تدبیر و امید کلید خورد.
وی اظهارکرد : عزم راسخ دولت تدبیر و امید برای توسعه شهرستان خمین و رفع محرومیت در همه زمینه ها به ویژه شاخص های بهداشتی و درمانی منجر به رضایتمندی شهروندان شده است.
وی گفت: ارتقای دانشکده پرستاری خمین به دانشکده علوم پزشکی یکی از هدایای ارزشمند دولت یازدهم به مردم زادگاه امام راحل بود که سند ماندگار ارزشمندی از تلاش دولت برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی مردم این خطه است.
وی افزود: با ارتقای بهداشت و درمان به دانشکده و تزریق اعتبارات ویژه، اکنون 87 درصد از نیازهای درمانی مردم این خطه در بیمارستان امام خمینی ( ره) تامین می شود و این مرکز درمانی بیماران شهرستان های اطراف را پوشش می دهد.
وی اظهارکرد: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برای پیشگیری، آموزش و درمان برنامه های مطلوبی در سال های اخیر اجرا کرده است.
وی خواستار راه اندازی مرکز دندانپزشکی اطفال در این شهرستان شد و گفت: با وجود استقرار یک دندانپزشک اطفال در این شهرستان تمهیداتی اندیشیده شود تا از خدمات درمانی این دندانپزشک بهره لازم برده شود.
دانشکده پرستاری خمین از سال 72 با یک رشته پرستاری فعال شد و در سال 95 به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی ارتقا یافت.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.