به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده عصر سه شنبه در جمع اصناف و بازاریان استان مرکزی در اراک افزود: دولت سالانه 80 هزار میلیارد ریال یارانه به بخش آرد و نان می دهد اما هنوز نانوایان و مردم رضایت کامل ندارند و این مسئله به عنوان یکی از محورهای اساسی و مهم در سطح ملی پیگیری می شود.
وی توضیح داد: نان قوت پایه خانواده های ایرانی است و کیفیت پخت و بهره مندی آن از ریزمغذی ها موضوعی است که به طور جدی باید به آن پرداخته شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شرایط نا مناسب اقتصادی زندگی آحاد مردم را تحت تاثیر قرار داده بنابراین کسبه باید نسبت به فعالیت دستفروشان و وانت باری ها صبور باشند تا اقدامات مناسب صورت بگیرد.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: کسبه و بازاریان از زمان شکل گیری نهضت امام راحل در سال 42 تا سال 57 و پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند و امروز نیز به عنوان یکی از ارکان مهم در اقتصاد کشور و اهداف اقتصاد مقاومتی مطرح هستند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز گفت: به ازای هر 300میلیون ریال در بخش کسب و کار امکان ایجاد یک فرصت شغلی است در صورتی که در بخش صنعت برای ایجاد یک هر شغل بیش از سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
جمشید زند افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 103 هزار و 742 بازرسی از واحدهای مختلف صنفی انجام شد که بر این اساس متخلفان به مجامع قضایی معرفی شدند.
وی، ساخت برج اصناف با هدف تجمیع واحدهای صنفی در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع، راه اندازی اتوماسیون مکاتبات اداری و سایت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی، برگزاری کلاس مکاسب و ترویج فرهنگ نماز بین کسبه و جمع آوری اقلام مورد نیاز برای زائران حرم حسینی(ع) در آیین معنوی پیاده روی اربعین به میزان هفت میلیارد ریال را بخشی از فعالیت های امسال اصناف استان عنوان کرد.
وی گفت: راه اندازی تلفن چهار رقمی 3820به عنوان پل ارتباطی مردم با اتاق اصناف برای ارایه شکایات و پیشنهادات و جمع آوری کمک های صنفی و مردمی به ارزش 10 میلیارد ریال برای زلزله زدگان غرب کشور از دیگر فعالیت های شاخص اتاق اصناف استان مرکزی در سال جاری است.
رئیس اتاق اصناف مرکزی استان مرکزی اظهار کرد: فعالیت دستفروشان و وانت بارها در معابر و خیابان های اصلی شهرهای استان، دریافت مالیات بدون توجه به رکود حاکم بر بازار از مهمترین مشکلات استانی اصناف است.
زند حذف حدود و حریم صنفی، مشکلات مالی اتحادیه ها و اتاق های اصناف شهرستان های مختلف و پرداخت نکردن مبلغ از محل درآمد جریمه ها به اتاق اصناف بر اساس ماده 72 قانون نظام صنفی، بالا بودن تعرفه حامل های انرژی و قوانین بیمه و کار به منظور ایجاد اشتغال در حوزه اصناف و اعمال تسهیلات ماده 191 قانون کار برای صنوف را از مشکلات کلی و کشوری اصناف عنوان کرد.
55 هزار و 767 نفر در 52 هزار و 130 واحد صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

3017/6013/خبرنگار:مصطفی مجللی نسب***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.