اکبر شوکت روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان روابط کار استان مرکزی با اعضای کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور در اراک افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به انجمن های صنفی کارگری دارد و کوشیده است که جایگاه و سهم این انجمن ها در حوزه کار و کارگر افزایش دهد.
وی بیان کرد: این انجمن ها دارای یک میلیون نفر عضو است که حق عضویت پرداخت می کنند و در روند امور نقش افرینی دارند.
رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: تشکل های کارگری مدافع حقوق کارگران هستند اما زمانی می توانند قدرتمند شوند که دارای کارفرمای قدرتمند باشند.
شوکت عنوان کرد: در طول هشت سال گذشته سه قانون از مجلس شورای اسلامی در بخش ساختمان اخذ شده است.
وی عنوان کرد: برنامه تحول نظام سلامت بستر خدمات خوبی به مردم مهیا کرده اما نحوه اجرای آن نیازمند بازنگری است.
شوکت افزود: تعرفه ها در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت نیازمند تغییر نگرش و بازنگری است.
وی بیان کرد: راز موفقیت تشکل های کارگری اتحاد و همدلی آنها و مجموعه های حامی کارگران از جمله شورای اسلامی کار، انجمن های صنفی، نمایندگان کارگر و خانه کارگر است.
رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور اضافه کرد: اگر تمام مجموعه هایی که در بحث دفاع از حقوق کارگران فعالیت دارند در کنار هم و متحد عمل کنند، نتیجه مثبتی برای کارگران به همراه دارد.
شوکت تاکید کرد: کاهش حوادث کار و ارتقای امنیت شغلی برای کارگران ساختمانی از اهداف پیش روی این کانون است که پایه ریزی های اولیه آن انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: 211 تشکل و انجمن صنفی مرتبط با کارگری و کارفرمایی در این استان وجود دارد و 10 انجمن نیز در شرف تاسیس است.
محمد تقی آبایی هزاوه افزود: استان مرکزی با بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی و حدود 10 صنعت مادر به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور و دومین استان مادر تخصصی شهرت دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: به طور میانگین 55 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اما این رقم در استان مرکزی به دلیل بالا بودن آمار کارگری، بیش از 65 درصد از جمعیت را شامل می شود.
آبایی هزاوه گفت: 32 هزار کارگر ساختمانی در استان مرکزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 25 هزار و 431 نفر بیمه شده اند که این آمارها بیانگر آن است که 80 درصد از ثبت نام شدگان بیمه کارگری این استان مشمول بیمه هستند.
استان مرکزی با بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان یکی از استان های مهم صنعتی و کارگری کشور محسوب می شود.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.