در این پیام ها که روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: دانشجویان سرمایه انسانی مهم کشور و استان هستند که به عنوان گروه مرجع فکری می توانند جریان سازی هدفمند در راستای توسعه و نشاط و پویایی را در جامعه ایجاد هدیه بدهند.
سید مهدی مقدسی یکی از نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت در پیام روز دانشجو عنوان کرده است: دانشجو باید علاوه بر علم آموزی در صف پژوهش و ایده پردازی و به عنوان نیروی انسانی ماهر و فهیم بتواند با ایمان و اراده چرخ های تولید را به حرکت درآورده و در فرهنگ سازی و بهبود مناسبات اجتماعی اثرگذاری داشته باشد.
وی افزوده است: باروری اهداف اقتصاد مقاومتی باید با همراهی لایه های مختلف جامعه و با حضور هدفمند مردم صورت بگیرد و دانشجویان از گروه های مهم در جامعه برای گفتمان سازی و تسریع این اهداف متعالی هستند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت گفت:دانشجو پویا، آزادیخواه و پرسشگر است که باید با حضور آگاهانه در سنگر علم و دانایی پرچم عزتمندی کشور را در حوزه تولید و فناوری بالا نگه دارد و با هوشیاری و بصیرت در پیشبرد و موفقیت اهداف متعالی نظام اسلامی همراهی داشته باشد.
علی اکبر کریمی دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی عنوان کرده است: آنچه 16 آذر ماه را در تقویم انقلاب اسلامی زنده و جاودان نگه داشته است، مقاومت و ایستادگی دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر و برگزیده جامعه در برابر استکبار است.
در بخشی از این پیام آمده است: تشکل های دانشجویی همیشه برای رسیدن به آرمان ها و آمال بلند تشکیل شده اند، تا به دور از هرگونه سیاست زدگی، مصلحت اندیشی، محافظه کاری و تعلقات دنیوی به سوی تحقق اهداف گام بردارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این پیام خاطر نشان کرده است: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب هدف اصلی تشکل‏ های دانشجویی همان چیزهایی است که بر روی طاق بلند جنبش دانشجویی نوشته شده و آن ضدیت با استکبار، کمک به پیشرفت کشور، کمک به اتحاد ملی، کمک به پیشرفت علم، حضور و شرکت در مبارزه و پیکار همگانی ملت ایران برای غلبه کردن بر توطئه‏ دشمنان است.
کریمی افزوده است: حرکت های دانشجویی با تکیه بر 'بیداری دانشجویی' در برهه حساس کنونی جمهوری اسلامی می توانند اثرگذار و تحول آفرین باشند و به رسالت سنگین خود عمل کنند.
وی ادامه داده است: دانشجویان و تشکل های دانشجویی باید تلاش کنند تا با تقویت ایمان و بصیرت انقلابی و شناخت عمیق مبانی فکری انقلاب اسلامی به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و در راستای آرمان های دانشجویی خود حرکت کنند.
16 آذر به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 و حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.