نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید به ظرفیت تشکل های دانشجویی در پرداختن به مسایل اجتماعی، اظهار کرد: دانشگاه و مراکز آموزش عالی مکان علمی ، تجربه اندوزی، بروز استعدادها و قابلیت های دانشجویان است، رگزاری نشست های هم اندیشی برای بهره گیری از نظر آنها نیاز است.
به گزارش دفتر روابط عمومی سید ابوالفضل موسوی بیوکی، وی در نشست هم اندیشی با تشکل های دانشجویی در یزد ، افزود: نقش آفرینی دانشجویان و استفاده از ظرفیت های آنها باید همواره مورد عنایت باشد .
وی با تاکید به بهره گیری از ظرفیت های دانشجویی و نیز تشکل های دانشجویی در پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه و نقش آفرینی در عرصه های مختلف، یادآور شد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، توجه خاصی نسبت به برخی از اقشار جامعه از جمله معلمان ، ایثارگران ، کارگران و دانشجویان دارند.
وی در ادامه به تعلیق حضور یکی از اعضای شورای اسلامی(سپنتا نیکنام از اقلیت دینی زرتشتی ) شهر یزد اشاره کرد و آن را مساله حقوقی دانست و یادآور شد: از جمله اقدام مجلس در این خصوص طرح 2 فوریتی نمایندگان است و موضوع در چارچوب قانون پیگیری می شود.
موسوی بیوکی همچنین به مساله مدیریت واحد شهری اشاره کرد که از ضرورت های شهر یزد است و در کنار آن موضوع شهر هوشمند که هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند، باید مورد توجه باشد.
در استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت ، 100هزار دانشجو در 60مرکز آموزش عالی و دانشگاهی در سال تحصیلی 97-96مشغول تحصیل هستند.

**
به گفته مدیر آموزش و پرورش مهریز در سال تحصیلی 97-96 ، 6 هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان در مسابقات فرهنگی و هنری مقاطع مختلف تحصیلی شرکت کردند که 220نفر به رقابت های استانی راه یافتند.
سید علی کارآموز، در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری شهرستان افزود: شرکت کنندگان در این رقابت ها در 50 رشته رقابت کردند و از 330 نفر رتبه های اول مدرسه نیز تجلیل شد.
وی هدف از برگزاری این رقابت ها را شناسایی استعدادها و ایجاد رقابت سازنده بین دانش آموزان ذکر کرد که همه ساله برگزار می شود.
کارآموز با قدردانی از مربیان و معلمان در برگزاری مسابقات به اهمیت انجام این فعالیت ها با توجه به تهدید نرم دشمنان در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان تاکید کرد.
در آیین یاد شده که امام جمعه ، فرماندار ، تعدادی از فرهنگیان و برخی از خانواده ها حضور داشتند، علاوه بر لوح سپاس ، هدایایی به نفرهای برتر مسابقات فرهنگی هنری داده شد.
در سال تحصیلی گذشته حدود 6 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان مهریز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند که امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل تفاوتی نکرد.
رقابت های یاد شده همه ساله در کنار فعالیت های آموزشی در مدرسه با همکاری معاون پرورشی شهرستان مهریز برگزار می شود.
در سال تحصیلی 97- 96، 9هزار دانش در 100واحد آموزشی شهرستان مهریز مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ، با تاکید به تقویت علمی فرمانداران و بخشداران استان گفت: تغییر مدیریت در دفتر سیاسی استانداری نسبت به سایر بخش‌ها در چهار سال گذشته بیشتر بود و چهار مدیر برای این دفتر در این مدت تعیین ‌شد و با توجه به احتمال تغییر سیاسی، باید آموزش‌ها به ‌روز باشد.
محمد علی طالبی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل قدیم و جدید سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد افزود: با وجود اینکه مدت مدیریت هر یک از این مدیران کم بود، آنها در این مدت منشأ بسیاری از خدمات بودند که تحرک و پویایی دفتر سیاسی از بارزترین آنهاست.
وی اضافه کرد: در برگزاری انتخابات و زمینه‌های مرتبط با حوزه سیاسی نیز شاهد تحرک خوبی توسط مدیر پیشین این حوزه بودیم.
طالبی با اشاره به اینکه در این مدت با فرمانداران و بخشداران ارتباط خوبی شکل‌ گرفت، بیان کرد که نتیجه و ثمره آن محسوس است و باید تداوم یابد.
معاون استانداری یزد با اشاره به تجربه کاری عباس حیدری که جایگزین محمد محامدی در این دفتر شد، ابراز امید واری کرد که وی بتوانددر مسولیت جدید همانند گذشته موفق شود.
طالبی ، به عملکرد خوب دفتر سیاسی و انتخابات استانداری یزد در برگزاری 2 انتخابات گذشته اشاره کرد و یکی از وظایف این دفتر را ارتباط با دستگاه‌های مختلف ذکر کرد.
معاون استانداری یزد با بیان اینکه وظایف و مسئولیت‌های این حوزه باید با جدیت دنبال شود تصریح کرد: بحث ارتباط با احزاب، تشکل‌ها و خانه احزاب به ‌طور مستمر باید پیگیری شود چرا که می‌توان برای توسعه مشارکت سیاسی از آنها بهره برد.
طالبی با بیان اینکه ممکن است در برخی مسائل شرایط پیچیده‌تری رخ دهد، افزود: در برخی موارد باید آماده مواجهه با مشکلاتی ببود که ممکن است رخ دهد و بتوانیم فضایی با نشاط به وجود آوریم به‌ویژه در بحث دانشگاهی و کارگری که فضای مؤثر و به‌ دور از تنشی داشته باشیم.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.