به گزارش ایرنا، آیت‌ الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با یادآوری ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو افزود: این شهر از دیرباز به دارالعباده شهرت داشته و نباید چنین ارزشها ویژگی ‌هایی در معرفی یزد به جهانیان فراموش شود.
وی با بیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد نتیجه تلاش گذشتگان ما بوده خاطرنشان کرد: در معماری، مهندسی و جنبه‌ های معنوی ساختمانها و بافت تاریخی یزد نکات ظریفی وجود دارد که گویای ارزش ‌ها و سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی مردم یزد است.
امام جمعه یزد گفت: قناتها یکی از نمادهای سختکوشی مردم یزد است که در مسیرهای بسیار طولانی و با کمترین امکانات به وجود آمده و آب را از نقاط بسیار دور به استان یزد آورده و زمینه آبادانی شهر را فراهم کردند.
آیت الله ناصری افزود: استکبار به دنبال نشان دادن چهره بد و خشن از ایران به جهانیان است و انتقال ویژگی هایی از جمله نوع دوستی، وحدت طلبی و پایبندی که ارزشهای دینی و فرهنگی به گردشگران خارجی، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می کند.
نشست شورای اداری استان یزد با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران این استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
در این نشست کلیپ هایی از ثبت جهانی شهر تاریخی یزد پخش شد.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.