به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر سلطانی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس اوقاف و امور خیره ساوه افزود: اوقاف و امور خیریه فرصتی برای خدمت و رفع مشکلات است و کسی که چیزی را وقف می کند سرمایه بزرگ معنوی از خود به جا گذاشته است.
وی بیان کرد: استان مرکزی با داشتن افزون بر280 بقعه متبرکه منطقه ای از کشور است که بیشترین تعداد بقاع متبرکه را دارد و شهرستان ساوه نیز با توجه مدفون بودن شماری از امامزادگان‌دارای مزیت های خاصی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: افزون بر 75 مورد وقف جدید در سال جاری دراین استان ثبت شد که از نظر ارزش ریالی نیز رقم بسیار قابل توجهی دارند.
حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: سالانه بیش از 40 میلیارد ریال از محل درآمد موقوفات برای ساخت و بازسازی عتبات عالیات اعطا می شود.
وی افزود: هدف این سازمان ماندگار کردن صدقه جاریه برای پشتوانه فرهنگی، بیماران سرطانی، ازدواج، ایتام، سادات، روزه خوانی، تعزیه داری و کارهای دیگر فرهنگی و اجتماعی است.
رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز در این آیین گفت: نقش وقف در زندگی انسان ارزشمند است و کسی که بحث وقف و بقاع متبرکه را در نظر داشته باشد همواره از برکات زیادی در زندگی بهره مند می شود.
حجت الاسلام حمید کرمی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که حوزه وقف و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.
219 موقوفه متصرفی و 67 موقوفه غیر متصرفی در شهرستان ساوه وجود دارد.
در این آیین که در سالن شهید آوینین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه برگزار شد حجت الاسلام حمید کرمی به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیره ساوه معرفی و از خدمات حجت الاسلام سید باقر طباطبایی تقدیر شد.

6536/6013/خبرنگار:یحیی معماری - زینب احمر***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.