سید علی آقازاده عصر شنبه در نشست با مدیران و اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: استان مرکزی امروز تاحدودی درگیر برخی سیاست زدگی ها شده که باید ضمن دوری جستن از نقیصه، سرعت عمل و ابتکار را در طرح های اجرایی و رفع مشکلات شهروندان افزایش داد.
وی بیان کرد: چاشنی سیاست زدگی در استان مرکزی کمی بالاست و رسانه ها با مشارکت فعالانه خود باید زمینه توسعه همه جانبه را مهیا کنند.
آقا زاده تصریح کرد: شعارها باید بر مبنای نیاز شهروندان، کشور و استان مرکزی باشد، اگر این اتفاق رخ دهد ، در مسیر خدمت خود، موفق به انجام وظایف محوله بوده ایم.
وی خطاب به اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی استان مرکزی گفت: من از جنس شما هستم و در اوایل دهه 60 با فعالیت در روزنامه کیهان با فرآیند روزنامه نگاری، چالش ها، بی توجهی ها در این حوزه آشنایی دارم.
استاندار مرکزی افزود: نشریات در استان مرکزی یک سبقه تاریخی و فرهنگی فاخر دارند و باید برای اعتلای جریان اطلاع رسانی در استان مرکزی تلاش مضاعفی در دستور کار قرار گیرد.
آقا زاده عنوان کرد: مطبوعات به لحاظ بروز چالش در مسایل صنفی، اقتصاد رسانه و برخی کمبودها با موانع گوناگونی مواجه اند اما ارزش مطبوعات در همه جناح ها امروز غیر قابل کتمان است.
وی اظهار کرد: انتقادات مطرح شده را به جان خریداریم، و تمام مسائل و نقطه نظرات فعالان رسانه استان در بوته نقد و نظر قرار می گیرد اما انتظار است برخی انتقادات، احساسی مطرح نشود.
آقا زاده گفت: در حالی که حدود 400 نفر فعال رسانه ای در استان مرکزی وجود دارد در انتخابات خانه مطبوعات شاهد حضور کمرنگی از اصحاب رسانه هستیم و این امر نیازمند ریشه یابی کارشناسی است.
وی تصریح کرد: انتخاب یک مشاور مطبوعاتی به منظور بررسی فرصت و چالش های جریان اطلاع رسانی و تعامل با اصحاب رسانه در دستور کار قرار می گیرد.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رسانه ها باید در تقویت روحیه نشاط و شادی به مردم تلاش مضاعفی کنند و تعامل اثربخش بین جناح های سیاسی استان مرکزی برقرار شود.
آقازاده عنوان کرد: لانه فساد داعش که آمریکا و برخی کشورهای عربی با تمام توان آن را حمایت کردند، با همدلی و اتحاد مستحکم خشکانده شد و امروز باید از این اتحاد و همدلی برای توسعه و پیشرفت کشور بهره جست.
استاندار مرکزی ادامه داد: از نقد سازنده و به دور از غرض ورزی استقبال می کنیم و در آینده نزدیک هم شاهد استمرار برگزاری نشست ها و تعامل با فعالان عرصه اطلاع رسانی استان هستیم.
آقا زاده اظهار کرد: حل مشکلات رسانه ها دنبال خواهد شد و هر جا نیاز به رایزنی از مقامات باشد از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
وی گفت: هیچ دستگاه اجرایی استان مرکزی اجازه شکایت از رسانه ها را ندارند اما انتظار است این قشر نیز جانب انصاف را رعایت کنند.
مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: رسانه های مکتوب به دلیل بروز و ظهور تکنولوژی های مختلف و تغییر نگرش جریان اطلاع رسانی در حال کاهش تیراژ است.
محسن شریفی افزود: مرگ خاموش تیراژ رسانه ها در حال رقم خوردن است و جلوگیری از این مهم نیازمند حمایت ویژه است.
وی بیان کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات با همکاری خانه مطبوعات در استان مرکزی با جدیت دنبال می شود.
در این نشست 24 نفر از مدیران مسئول، فعالان رسانه ای و خبرنگاران نقطه نظرات خود را با استاندار مرکزی مطرح کردند.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه،19ماهنامه و 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.