دوره جدید کار مدیریت خانه مطبوعات پس از انتخابات اخیر شروع شده و به نظر می‌رسد فضای جدیدی برای کار این نهاد صنفی رقم بخورد و کارهای به روال صحیح‌تر هدایت شود برای کارهایی که خانه مطبوعات استان باید انجام دهد حتما متکی به اهداف مشخص شده در اساسنامه است که دوستان می‌دانند و انشالله می‌توانند به انجام وظایف خود بپردازند اما به لحاظ سابقه و تجربه‌ای که ما از خانه مطبوعات استان داریم چند توصیه داریم، درباره کارهایی که خانه مطبوعات در راستای وظایفش نیست و علی‌القاعده نباید انجام دهد یادآوری‌هایی لازم است:
1 - خانه مطبوعات باید حمایت صنفی و قانونی از اعضاء داشته باشد، بهتر است وقت و نیروی خود را صرف کارهای نمایشی مانند پیاده‌روی و ورزشی نکند. مطبوعات پیوسته در خدمت توسعه ورزش هستند این امور نباید بهانه‌ای برای جمع‌آوری کمک و توزیع شبهه‌انگیز کالا و وجوه جمع‌آوری شده! باشد.
2 - خانه مطبوعات مسوول این نیست که چه سازمانی به کدام نشریه آگهی می‌دهد، کم می‌دهد یا زیاد می‌دهد و برای کارهایی که سفارش می‌دهند چه وجوهی به مطبوعات پرداخت می‌نمایند. خانه مطبوعات می‌تواند به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشورت بدهد برای نظم و نسق آگهی‌های دولتی.
اینکه خانه مطبوعات به ادارات یا نهادهای دولتی و عمومی بنویسد چه پرداخت‌هایی به نشریات داشته‌اید، امر صحیح و درستی نیست و ره گم کردن است.
3 - اعضاء مدیریت خانه مطبوعات کارشان افتخاری و حتما انشاالله مأجور خواهند بود، نباید احتمالا از این عضویت و سمت در مدیریت خانه مطبوعات خدای ناکرده سوء استفاده شود و به ادارات مراجعه و به عنوان رانت برای نشریه مربوطه خود آگهی جذب کنند.
4 - کار مدیریت خانه مطبوعات کاری جمعی و شورایی است و تصمیمات انفرادی و سلیقه‌ای هر یک از اعضاء و اجرای آن به اعتبار خانه مطبوعات لطمه می‌زند و چیزهای دیگر که خودشان بهتر می‌دانند.
برای اعضاء جدید مدیریت خانه مطبوعات آرزوی توفیق داریم و انتظارمان این است که اگر کاری شاخص و عمده برای مطبوعات انجام نمی‌دهند، لااقل به مطبوعات ضرر وارد نکرده و اعتبار مطبوعات را خدشه‌دار نکنند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.