نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه امروز سه شنبه به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران در این شهرستان برگزار شد.
فرماندار فیروزکوه در این نشست گفت: این 10 طرح عمرانی زمینه ایجاد حدود 4 هزار شغل به صورت مستقیم و 11 هزار شغل را به صورت غیر مستقیم فراهم می کند.
نورالله طاهری گفت: گرچه جلسات متعددی با حضور معاونت های استانداری تهران در خصوص رفع مشکلات برگزار کرده ایم اما هنوز نتوانستیم مشکل کارخانه ای که با آغاز فعالیت می تواند 800 نیرو را جذب کند، حل کنیم.
وی به ضعیف بودن بدنه کارشناسی شهرستان در سطح ادارات به ویژه در بخش مدیریتی پرداخت و گفت:توسعه و پیشرفت فیروزکوه زمانی محقق می شود که بر اساس ظرفیت ها به صورت هدفمند حرکت کند.
طاهری گفت: حضور مسئولان و مدیرانی که به آینده شهرستان توجه داشته و با بدنه کارشناسی در این منطقه خدمت کنند شهرستان های اطراف تهران را از آسیب هایی مختلف از جمله ساخت و سازهای غیر مجاز و برخی مسائل دیگر حفظ می کند.
فرماندار فیروزکوه یکی دیگر از مطالبات شهرستان را داشتن اختیارات کافی در حوزه شهرستان عنوان کرد و گفت: مدیران ادارت منطقه به ویژه حوزه خدمات زیربنایی هیچ اختیاری حتی در حد یک استعلام را ندارد و عمدتا باید 6ماه تا یک سال برای جواب استعلام از استان صبر کنند و این علاوه بر زمانبر بودن، ارائه خدمات را با کندی مواجه می کند.

* ادای احترام استاندار تهران به شهیدان شهرستان فیروزکوه
صبح امروز، 'محمد حسین مقیمی' استاندار تهران و هیات همراه در سومین سفر استانی با حضور در گلزار شهدای شهرستان فیروزکوه، به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان ادای احترام کرد.
شرکت در 4 نشست کارگروه مشترک استان و شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی و همچنین دیدار با نخبگان شهرستان و برگزاری نشست هم اندیشی با آنان از جمله برنامه های مقیمی در این شهرستان خواهد بود.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است.
این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌گردد. این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌است. فیروزکوه دارای دوبخش مرکزی و ارجمند است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.