عبدالعظیم رضایی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این شهید که در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو در سال 64 به شهادت رسیده بود، پس از 32 سال امروز پس از انجام آزمایش های لازم شناسایی شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پیکر پاک این شهید والامقام به تهران منتقل شده و چشم انتظاری خانواده شهید ترک دهنو پس از سالها به پایان رسیده است.
رضایی بیان کرد: هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای آیین تشییع و یادبود شهید ترک دهنو در ملایر انجام شده و قرار است پنجشنبه شب همزمان با شب شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسین مجتبی(ع) و در آستانه شهادت امام رضا(ع) مراسم وداع با این شهید والامقام در محل امامزاده عبدالله(ع) ملایر برگزار شود.
وی ادامه داد: مراسم تشییع شهید ترک دهنو نیز صبح روز جمعه 26 آبانماه از میدان امام خمینی(ره) برگزار و پیکر پاک شهید در گلزار شهدای بهشت هاجر آرام می گیرد.
رضایی با بیان اینکه مراسم یادبود شهید ترک دهنو نیز بعدازظهر جمعه پس از نماز در مسجد جامع این شهر برگزار می شود، اظهار کرد: امروز در دیداری که با حضور جمعی از مسئولان با خانواده شهید ترک دهنو داشتیم، خبر شناسایی و بازگشت پیکر پاک این شهید والامقام به خانواده وی اطلاع داده شد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودان غرب کشور نیز با اعلام این خبر گفت: پیکر شهید غلامحسین ترک دهنو پس از انجام آزمایش های دی.ان.ای شناسایی شد.
بهرام دوست پرست بیان کرد: شهید ترک دهنو از شهدای مفقودالجسد لشگر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان است که سوم اسفند سال 64 به عنوان بسیجی در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو حضور پیدا کرد و به مقام والای شهادت رسید.
زادگاه شهید غلامحسین ترک دهنو روستای دهنوعلی آباد از توابع بخش جوکار ملایر است که در سن 36 سالگی در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به شهادت رسید و پنج فرزند پسر و یک فرزند دختر از وی به یادگار مانده است.
شهرستان ملایر یک هزارو 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.