به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، در این مراسم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و خبرگان رهبری، استادان، طلاب و مردم متدین و انقلابی قم حضور داشتند.
آیت الله مکارم شیرازی بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کرد.
مرحوم آیت الله‌ احمد صابری‌ همدانی‌ در سال‌ 1302 هجری شمسی در روستای‌ بیوک‌ آباد استان همدان‌ و در میان‌ خانواده ‌ای‌ متدین‌ و دوستدار خاندان‌ پاک‌ پیامبر اعظم(ص‌) به‌ دنیا آمد.
این عالم ربانی خدمات‌ بسیاری‌ در عرصه‌ علم‌ و فرهنگ‌ به‌ انجام‌ رساند، او از نخستین‌ سال های‌ تحصیل‌ خود، به‌ امر تدریس‌ اشتغال‌ داشت‌ و در حوزه‌ علمیه‌ همدان‌ و قم‌، شاگردان‌ بسیاری‌ را تربیت‌ کرد.
مرحوم آیت الله صابری همدانی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و نماینده مردم همدان در دوره های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری وعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.
وی در سال های‌ مبارزه‌ با رژیم ستمشاهی، همواره‌ از خط‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) دفاع‌ می ‌کرد‌ و در راه‌ تحقق‌ نظام‌ اسلامی‌ از هیچ‌ گونه‌ تلاشی‌ دریغ‌ نورزید‌، او پس‌ از انقلاب‌ نیز خدمات‌ شایانی‌ را به‌ انجام‌ رساند.
این عالم ربانی 23 اردیبهشت ماه جاری به خاطر بیماری ریوی در سن 94 سالگی در قم دارفانی را وداع گفت.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.