به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی درهفتمین دوره بصیرت غیرتمرکز فرماندهی انتظامی استان مرکزی، افزود: یکی از ارزشمند‌ترین وظایف نیروی انتظامی ایجاد و برقراری امنیت و مقابله با تمام عواملی است که امنیت را مخدوش می‌کند و لازمه تحقق این مهم آگاهی بینش عمیق نسبت به مسائل است.
وی اظهار کرد: در گذشته نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت در بخش‌های فیزیکی فعالیت داشت اما امروز فضای مجازی 10 برابر فضای حقیقی تبلیغات سو دارد.
امام جمعه اراک گفت: امیداست نیروی انتظامی استان مرکزی در تمام شاخص‌ها الگو باشد و با مراقبت و سختکوشی در همه حوزه‌ها با جدیت عمل کرده و بیش از پیش بر موفقیت خود بیفزاید.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: نیروی انتظامی، صدا و سیما، رسانه‌های عمومی و سایر دستگاه‌ها باید در راستای افزایش آگاهی مردم در زمینه فضای مجازی تلاش خود را دوچندان کنند و با هوشیاری در اسرع وقت، پیشگیری لازم را انجام دهند.
آوی اظهار کرد: ایران در حوزه‌های امنیت، عظمت، صلابت دینی و عملیات نظامی پیشگام است اما از نظر فرهنگی، فکری و تبلیغاتی باید گسترده‌تر عمل کرده و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان را با همت بلند دولت و ملت از بین ببریم و نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل شود.
وی با اشاره به حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت:‌ امسال بار دیگر اربعین سالار شهیدان با انسجام، همدلی و یکپارچگی شیعیان در عرصه جهانی تجلی پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه استان مرکزی، با تقدیر از دستگاه های خدمات رسان به ویژه نیروی انتظامی در تسهیل خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در اقصی نقاط کشور ادامه داد: با توجه به نوع ماموریت ها و مسئولیت ها، نیروی انتظامی باید برنامه هدفمند را طرح ‌ریزی کند و با بهره گیری از تجربیات و وضعیت سال‌های قبل، برای سال‌های آتی آمادگی لازم را داشته باشد.
امام جمعه اراک در ادامه، نقش آفرینی مسئولان و آحاد جامعه را در خلق حماسه اربعین بسیار ارزشمند و قابل تقدیر خواند و گفت: وحدت و یکپارچگی از هرگونه سلاحی با عظمت‌تر است و در این شور حسینی و در سایه عنایات حق تعالی این مهم به خوبی متجلی شد.
آیت الله دری نجف آبادی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: به دنبال مسئله حمله و تهدید به حزب الله یک حمایت جدی وجود دارد و از سویی حمله به یمن، پیش زمینه و طرحی پیش بینی شده برای حمله به لبنان بود، پس لازم است در تمام مسائل هوشیار بود.
نماینده ولی فقیه استان مرکزی با اشاره به فتنه گری ها و توطئه های دشمنان اسلام در منطقه عنوان کرد: نادان بودن دشمنان در اقدامات و تصمیم‌گیری‌های جاهلانه آنان مشهود است و آنان با این رفتار‌ها، آبروی نداشته خود را بیشتر از بین می‎برند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: اقدامات ننگین آل سعود در بمباران شبانه روزی مردم مظلوم یمن، لکه ننگی در تاریخ اسلام است که ثبت شده باقی می ماند.
وی اظهار کرد: ایران باید مسیر موضع گیری خود را در جریانات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی تشخیص دهدچون ما یک جبهه مقاوم در دنیا هستیم که در اقیانوس مواج دنیا به عنوان نظام قدرتمند در حال حرکت است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بصیرت و تعمق در مسایل اجتماعی کار ویژه‌ای مهم برای پلیس در تحقق راهبردهای سازمانی است.
سردار کیومرث عزیزی افزود: نیروی انتظامی به عنوان سازمانی اثرگذار و مسئول حفظ آرامش و برقراری نظم و امنیت عمومی، نیازمند کارکنانی بصیر و آگاه است.
وی اظهار کرد: در تحقق این مهم، آگاهی بخشی، روز آمدی و نقش آموزه های دینی به عنوان عواملی مهم در تضمین تحقق اهداف و اجرای صحیح مأموریت‌های سازمانی همواره مورد تاکید است.
هفتمین دوره بصیرت غیرتمرکزی فرماندهی انتظامی استان به مدت چهار روز مزین به نام شهید 'وحید رضا رسولی 'از امروز آغاز شد.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.