عبدالصمد صناعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد چهار هزار و 885 فقره بیمه نامه در بخش زراعت و سه هزار و 254 فقره در بخش باغات استان صادر شده که به ترتیب 57 هزار و 559 هکتار از اراضی زراعی و 6 هزار و 155 هکتار از اراضی باغی استان را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار داده است.
مدیرشعب بانک کشاورزی دراستان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت 42 هزار و 251 راس دام سبک و سنگین نیز در قالب یک هزار و 718 فقره بیمه نامه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.
صناعی گفت: در این مدت حدود 2 میلیارد ریال غرامت به بیمه گذاران این بخش پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بیش از 17میلیون و 700 قطعه طیور توسط 908 نفر از تولیدکنندگان طیور استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.
مدیرشعب بانک کشاورزی در استان مرکزی افزود: بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال غرامت در سال زراعی95- 96 به پرورش دهندگان طیور استان پرداخت شد.
صناعی صدور مابقی بیمه نامه های را مربوط به بخش مرتعداری استان مرکزی دانست گفت: 34 هزار و 926 هکتار از مراتع استان مرکزی نیز تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است تا در صورت بروز خسارت از مزایای بیمه محصولات کشاورزی بهره مند شوند.
صندوق بیمه محصولات کشاورزی 153محصول کشاورزی تحت پوشش قرار می دهد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع یک و هشت دهم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
19 درصد مساحت استان مرکزی را اراضی کشاورزی و 57 درصد آن را اراضی مرتعی تشکیل داده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.