عبدالصمد صناعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 249 هزار و 700 تن گندم به ارزش سه هزار و 235 میلیارد ریال امسال با قیمت تضمینی13 هزار ریال توسط دولت از کشاورزان استان مرکزی خریداری و در سیلوهای استان ذخیره شده است.
وی ادامه داد: تا کنون 54 درصد از مطالبات کشاورزان استان مرکزی بابت خرید تضمینی گندم پرداخت و یک هزار و 553 میلیارد ریال باقی مانده است که با تامین اعتبار توسط دولت به کشاورزان پرداخت می شود.
صناعی افزود: 100درصد مطالبات کشاورزانی که تا پایان خرداد ماه، گندم خود را به سیلوهای ذخیره سازی گندم تحویل داده اند پرداخت و 50 درصد مطالبات گندمکارانی که محصول آنان تا مهرماه تحویل شده باقی مانده که امید است به زودی توسط دولت تامین و به حساب کشاورزان واریز شود.
صناعی خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک متولی بخش کشاورزی، با تامین منابع مالی در قالب تسهیلات 2 ماهه بدون سود، تلاش کرده تا با ایجاد امکان خرید نهاده های کشت پاییزه، کشاورزان را در زمینه تولید یاری رساند.
وی اضافه کرد: بانک کشاورزی برای سرعت بخشیدن به عملیات خرید و واریز پول به حساب کشاورزان سامانه ویژه خرید تضمینی را طراحی کرده است.
استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/6013/:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.