محمدحسین تاجیک روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری همچون سال گذشته ، بیش از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت ذرت علوفه ای رفته است.
وی افزود: سال گذشته از هر هکتار زمین زیر کشت ذرت علوفه ای شهرستان ورامین ، بیش از 50 تن محصول برداشت شد که پیش بینی می شود این میزان محصول در سال زراعی جدید نیز از اراضی کشاورزی ورامین برداشت شود.
وی بیان کرد: با توجه به برخورداری شهرستان ورامین از دامداری های متعدد دام سبک و سنگین ، کشت ذرت علوفه ای می تواند نقش به سزایی در تأمین خوراک دام و افزایش تولید گوشت قرمز و شیر ایفا کند.
تاجیک گفت: با افزایش سطح زیر کشت ذرت علوفه ای می توان به افزایش فعالیت دامداری ها و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در منطقه امیدوار بود.
وی اظهار کرد: مهمترین چالش های شهرستان ورامین در توسعه کشاورزی، کمبود آب زراعی است که در صورت اجرای فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب دشت ورامین، می توان نسبت به افزایش سطح زیر کشت اراضی کشاورزی اقدام کرد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های موجود در تأمین منابع آبی تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.