به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت عمرانی استانداری مرکزی، عزیر فیلی افزود: طرح 55 متری اراک از جمله طرح های بالادستی شهری است که لغو آن در حوزه اختیارات شهرداری نیست.
وی بیان کرد: رئیس شورای اسلامی و شهردار اراک در روزهای گذشته در نشستی با جمعی از مالکان طرح 55 متری اراک نظر موافق به لغو طرح امیرکبیر را داده اند اما این امر در حیطه اختیارات آنان نیست و باید اگر قرار بر لغو باشد باید مراحل قانونی آن طی شود و شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان یک عضو، دارای یک حق رای بوده و به هیچ عنوان اختیار قانونی لغو طرح را ندارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: طرح بزرگراه 55 متری اراک توسط اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی این استان با انتخاب مشاور ذی صلاح تهیه و در قالب طرح جامع و تفصیلی شهر اراک در سال 1383 پس از طی فرایند قانونی در کمیته های کارشناسی به تصویب کارگروه رسیده و سپس به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع و با رای اکثریت این شورا مصوب و در نهایت به تایید و تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده است.
فیلی اظهار کرد: اجرای این طرح به عنوان یک تکلیف قانونی به شهرداری اراک ابلاغ شده و ملغی نمودن آن به صورت یک جانبه از سوی هیچ یک از اعضای کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی که شهرداری اراک هم یکی از اعضای آن است، امکان پذیر نیست.
وی گفت: اگر شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک خواستار لغو این طرح هستند، باید پیشنهاد مستدل خود را به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی ارائه دهند که در صورت موافقت اعضای این کارگروه و در فرآیند قانونی، لغو یا طرح جایگزین آن تنها توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای عالی شهرسازی کشور امکانپذیر خواهد بود.
رئیس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهرها در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و کمیسیون ماده 5 استان به عنوان یک عضو حق رای دارند و می توانند اعلام نظر و مشورت کارشناسی ارائه کنند.
طرح 55 متری اراک با هدف روانسازی ترافیک و ایجاد روند تکمیل شبکه معابر شهری از سال 81 پیش بینی و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شد.
بر اساس مختصات این طرح تملک 218 پلاک به شعاع 2 کیلومتری از میدان ولی عصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی در دستور کار بوده که با گذشت بیش از 15 سال هنوز اجرایی نشده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.