به گزارش ایرنا، سردار نورخدا قاسمی روز چهارشنبه در نخستین همایش آتش نشانی شهرداری های استان مرکزی در اراک افزود: آموزش به ایجاد گفتمان موثر در حوزه پدافند غیرعامل می انجامد و نیاز است که در تمامی لایه های جمعیتی و سطوح برنامه ریز بر حسب نیاز و اهمیت آن آموزش های کافی ارائه شود.
وی اظهار کرد: ماموریت های آتش نشانی در راستای حوادثی است که اغلب آن ها برای شهر و ساکنانش تهدید کننده است و می طلبد در این حوزه ضمن تجهیز به روز ابزار و وسایل دایره تصمیم سازی و مدیریت بحران عمیق و همه جانبه نگر دیده شود.
سردار قاسمی تصریح کرد: تامین ابزار، نیروی انسانی و سرویس دهی از جمله الزامات در بخش آتش نشانی است زیرا این موارد موجب می شود افراد با انگیزه و علاقه مضاعف وظیفه خود را انجام دهند.
معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور، ماموریت، محل اجرای آن، ابزار دقیق در راستای اجرای ماموریت و آموزش را از جمله شاخص های مهم و اساسی در هر نهاد و دستگاه جامعه عنوان کرد.
سردار قاسمی خاطرنشان کرد: نیاز است مسئولان محلی به حجم و اندازه اقدامات آگاه باشند تا بتوان ماموریت روشن و مشخص در این خصوص ترسیم کنند و از طرفی با نگاه علمی عوامل تهدیدافرین را شناسایی و پیش بینی های لازم را برای آن ها انجام دهند.
وی عنوان کرد: در هر اقدام بایستی مسئله شناسی عمیق صورت بگیرد تا ساختاری متناسب با آن طراحی و اجرا شود زیرا وجود این مهم همدلی در بین افراد را افزایش می دهد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این همایش گفت: پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه ها است و تمامی تصمیم سازی ها در استان باید متناسب با اهداف و فعالیت های پدافند غیرعامل به پیش برود.
مجید عسگری اظهار کرد: آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی با گسترش تهدیدها در همه حوزها نیازمند بهبود و به روزرسانی است.
وی افزود: پدافند غیرعامل در طول مدیریت بحران است و تطابق نداشتن امکانات آتش نشانی در همه ابعاد در این حوزه یک نوع تهدید مهم به شمار می رود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: شناختن تهدیداتی که همیشه ما را تهدید می کند امری مهم است که باید به آن توجه ویژه شود و این امر در هرشهرستان متفاوت باید دیده شود.
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
/ 7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.