به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز دوشنبه در نشست با سرگروه های مدیران مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان قزوین، بر تقویت روابط انسانی و عمومی تیم مدیریتی مدرسه با دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: رابطه‌های مکانیکی و فیزیکی کاری از پیش نمی‌برد و باید توجه داشته باشیم که یکی از علل آسیب‌های اجتماعی ضعف روابط انسانی است.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی آموزش وپرورش مسائل مالی نیست،اظهار کرد: مشکل اصلی آموزش وپرورش در درون خود و نداشتن اعتماد ما به اثرگذاری خودمان است.
قاسمی افزود: آموزش و پرورش از ظرفیت های خیلی خوبی برخوردار است و باید به نیروی انسانی ماهر خود بیشتر اعتماد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت در آموزش و پرورش نمی‌تواند آمرانه و دستوری باشد بلکه باید بر قلب‌ها مدیریت کرد.
این مسئول با بیان اینکه یک مدیر مدرسه خوب اثرش از یک مدیر کل بیشتر است،افزود: مدیر مدرسه خوب اساس موفقیت ماست و مدیر باید یک رهبر آموزشی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: با توجه به محدویت ها و کمبود منابع مالی می‌توان با استفاده از خلاقیت‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و می‌توان با کار تیمی، استفاده از تجربیات انسان‌های آگاه و ایجاد محیط صمیمی و همدلی خلاقیت در مدارس را ایجاد کرد.
قاسمی اضافه کرد: هر مدرسه‌ ای باید مدیر هدفمند و هوشمندی داشته باشد و تفکر مدیران مدارس باید اصلاح شود چراکه تا فکر، باور و نگرش درست نشود، عملکرد و رفتار هم تغییر نمی‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: مدیر مدرسه خوب باید افکار زیرمجموعه خود را مدیریت کند و به سمت تعالی پیش ببرد.
در ادامه این نشست هر یک از سرگروه های آموزشی، مسائل،مشکلات و راهکارهای عملی برای تعالی و رشد مراکز آموزشی را تشریح کردند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.