معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه اجرای این طرح به ایرنا گفت: در این طرح غربالگری در سطح استان جامعه هدف 60 هزار نفری از کودکان سه تا 6 سال دیده شده است که توسط تیم تخصصی بینایی مورد سنجش قرار می گیرد.
کیانوش امینی افزود: یکهزار و 500 نفر در تیم تخصصی و اجرایی طرح غربالگری تنبلی چشم در این استان همکاری دارند.
وی، مراکز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم را مهدکودک ها، واحد های خیریه، پایگاه سلامت و بهداشت در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم پارسال برای 58 هزار و 441 کودک در سطح 304 پایگاه سنجش در سطح استان مرکزی اجرا شد.
امینی افزود: 2 هزار و 693 کودک مشارکت جو در طرح پیشگیری از تنبلی چشم پارسال به بینایی سنج ارجاع شدند، 503 مورد دارای عیوب انکساری و 26 کودک انحراف چشم بودند و 53 مورد نیز با سایر اختلالات چشمی شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: غربالگیری و شناسایی کودک مبتلا به بیماری چشمی در سطح اول به بینایی سنج معرفی و سپس ادامه درمان توسط خانواده پیگیری شود.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان به موقع و تشخیص زودهنگام از کم بینایی و نابینایی کودک جلوگیری می کند.
امینی با تاکید به لزوم مراجعه کودکان به همراه والدین به مراکز سنجش، افزود: چشم همه کودکان باید سه مرتبه قبل از دبستان و در زمان های مختلف توسط بینایی سنج یا متخصص معاینه شود.
طرح غربالگری سنجش بینایی از اول آبان تا پایان آذر اجرا می شود.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.