فرهاد قیصربیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح امسال با شعار 'طعم کودکی بدون اضطراب' ویژه کودکان متولد سال های 90 و 91 است که امسال در 100 مهد کودک استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه پارسال یک هزار کودک زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، ادامه داد: با توجه به اهمیت تشخیص اضطراب کودکان ظرفیت این طرح در سال جاری دو و نیم برابر اضافه شده است.
به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، بر اساس بررسی های انجام گرفته یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی اضطراب است که بطور معمول تشخیص داده نشده و کمتر مورد درمان قرار می گیرد و عاملی برای شروع بیماری هایی نظیر افسردگی، مصرف مواد مخدر در سنین بالاتر می شود.
قیصربیگی عدم تشخیص اضطراب در کودکان را همچنین منجر به انجام ندادن مطلوب فعالیت های درسی، رفتارهای اجتماعی، ترس مرضی و اختلال اضطرابی دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام اضطراب کودکی، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان است.
وی با بیان اینکه این طرح تا زمان پوشش کامل تعداد کودکان پیش بینی شده ادامه دارد، تاکید کرد: در این زمینه به مهدهای کودک اطلاع رسانی شده و با دعوت از خانواده ها و تکمیل پرسشنامه، کودکان مشکوک به اضطراب شناسایی و برای انجام مشاوره به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می شوند.
مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: کودکانی که در مرحله نخست این طرح مشکوک به اضطراب تشخیص داده شوند برای ارجاع به روانشناس همکاری لازم را با این اداره کل داشته تا اضطراب فرزندشان به موقع کنترل شود.
قیصربیگی گفت: با وجود اینکه مهدهای کودک برای پوشش این طرح انتخاب شده است ولی اولیا کودکانی که تمایل به انجام تست غربالگری اضطراب فرزندانشان را دارند می توانند به مهدهای کودک استان مراجعه و با ثبت نام این تست را برای فرزندانشان انجام دهند.
11 هزار کودک ایلامی در 300 مهد کودک شهری و روستایی استان ایلام نگهداری می شوند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.