عبدالکریم یادگاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان از میان 30 پرونده پذیرش شده در سال جاری به آغوش گرم خانواده جدید سپرده شدند.
وی توضیح داد: 512 نفر در استان مرکزی متقاضی فرزند خواندگی هستند که 50 نفر آنان با تکمیل مدارک و گذراندن دوره های مشاوره در لیست انتظار قرار گرفته اند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: 90 درصد متقاضیان فرزندخواندگی در این استان خواهان فرزند دختر زیر یک سال هستند که پاسخگویی در کوتاه مدت به این مهم مقدور نیست و این شرایط مدت زمان پذیرش فرزند خوانده را طولانی می کند.
وی گفت: 50 تا 60 کودک از چهار تا 18 سال اکنون در مرکز نگهداری بهزیستی استان نگهداری می شوند که واجد شرایط تحویل به خانواده های متقاضی هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح 'امین موقت' به منظور پذیرش فرزند خوانده توسط خانواده ها وجود دارد اما، در استان مرکزی از این طرح استقبال نشده است.
یادگاری افزود: در طرح امین موقت کودکان بالای چهار سال به مدت 2 تا سه سال به شکل موقت به خانواده های فاقد فرزند سپرده می شود.
وی، برخی از شرایط واگذاری کودک به خانواده های متقاضی را بخشیدن یک سوم اموال به نام فرزند خوانده، داشتن تمکن مالی والدین و صلاحیت اخلاقی زوج ها عنوان کرد.
بیش از 650 هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند و حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مندند.
6991/6013//خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.