رقیه یادگاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه گذری خارجی 25 درصد از منابع مالی برنامه ششم را به خود اختصاص داده و باید در این راستا تلاش های ویژه ای در استان مرکزی صورت گیرد.
وی بیان کرد: استان مرکزی در زمره استان هایی است که شرایط مطلوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی دارد اما، هنوز سهم این استان نه تنها در این بخش بلکه در بخش های دیگر نیز برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی مشخص نشده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه به طور متوسط سالانه باید هفت هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش های مختلف در کشور صورت گیرد تا بتوان به رشد هشت درصدی اقتصاد دست یافت.
یادگاری اظهار کرد: دفتر برنامه ریزی کشور در حال مطالعه و تعیین سهم استان ها برای رسیدن به این رشد است و امید است که این سهم هر چه سریعتر مشخص شود تا تلاش ها برای تحقق آن با جدیت به کار گرفته شود.
وی گفت: راهبردهای مختلفی در راستای برنامه ششم توسعه در استان مرکزی تدوین شده اما، می طلبدکه بر اساس هدفگذاری های تعیین شده حرکت شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: در صورتی توازن و موفقیت در بخش های مختلف برقرار می شود که حرکت بر اساس برنامه باشد زیرا بدون هماهنگی بین بخشی و شهرستانی نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است و این استان به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور مطرح است.
جذب مستقیم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی از 82 میلیون دلار در سال 92 به 350 میلیون دلار در سال 95 رسیده که این رقم بالاترین میزان تصویب طرح های سرمایه گذاری خارجی در سال های گذشته بوده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.