به گزارش ایرنا اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ضرورت بهره گیری از ظرفیت رایزن های اقتصادی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در سطح کشورهای مختلف برای معرفی نیازها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان زنجان تاکید کرد و افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در این زمینه باید اقدامات لازم و مناسب انجام دهد تا زمینه جذب و مجاب کردن سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: باید اطمینان قلبی و قطعی پیدا کنیم که مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی، سرمایه گذاران را توجیه کند تا یک سرمایه گذار وقتی وارد استان شد، پایش را از استان بیرون نگذارد.
درویش امیری اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه ای است که هر بخشی برای حوزه خود تلاش می کند، در حالی که بهترین شیوه این است که این انجام امور به سمت مرکز خدمات سرمایه گذاری هدایت شوند و این مستلزم این است که این مرکز مأموریت بخش های مختلف را بتواند به درستی انجام دهد.
وی به ضرورت اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: با تحقق استعلام ها از یک مرجع، شرایط مطلوب و متمرکزی در حوزه سرمایه گذاری در استان رقم خواهد خورد.
درویش امیری به لزوم حضور کارشناسان و متخصصان بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اشاره کرد و افزود: شکل گیری این چنین تیمی برای امر استعلامات مرتبط به سرمایه گذاری، بهترین شیوه است که در صورت تحقق، هیچ فردی بین دستگاههای اجرایی سرگردان نمی ماند.
وی تصریح کرد: برای این منظور باید چارچوبی تعریف شود و همه خود را ملزم به رعایت این چارچوب بدانند.
استاندار زنجان به ضرورت تجمیع و متمرکز کردن اطلاعات مربوط به حوزه سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و افزود: این وظیفه بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان است که اطلاعات درست و کاملی را در حوزه سرمایه گذاری در استان تهیه و آماده کند.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب و غیر پوششی در این استان از سال 92 تا پایان سال 95، به 610 میلیون دلار می رسد.
/6085/7312
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.