سید رضا مسلمی عقیلی در این پیوند به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این هیات اقتصادی درمدت دو روز حضور در گلستان قرار است از دو کارخانه و آزمایشگاه های تحقیقاتی بازدید و در نشستی با اعضای شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان شرکت می کند.
به گفته وی؛ سفر هیات اقتصادی کره ای به گلستان بیشتر با هدف انتقال تکنولوژی بوده و در مدت حضور و دیدار با برخی از صاحبان کارخانه ها یا مراکز تحقیقاتی، مذاکره و قرارداد انتقال تکنولوژی منعقد خواهد شد.
به گزارش ایرنا در گلستان 13 شهرک و 10 ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که 12 شهرک و 9 ناحیه صنعتی آن قابلیت واگذاری زمین به منظور سرمایه گذاری صنعتی اعم از داخلی و خارجی را دارند و برخی نیز فعال هستند.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان از مجموع یکهزار و 11 قرارداد بسته شده در شهرک ها و ناحیه های صنعتی استان، 669 واحد با سرمایه گذاری 7 هزار و 303 میلیارد ریال و اشتغالزایی 12 هزار و 505 نفر در حال بهره برداری است.
هم مرز بودن گلستان با کشور ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، 130 کیلومتر ساحل خزر در حوزه استان و نزدیکی با بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر در مازندران، فعال بودن گمرک اینچه برون در شرق گلستان و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی است که جذب سرمایه گذار خارجی را برای بهره گیری از امکانات فراهم شده در شهرک ها و نواحی استان به منظور فعالیت دوچندان می کند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان* انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.