مهدی محمدی، روز دوشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش خمین افزود:این میزان اعتبار به منظور زیر سازی و آسفالت محوطه، ایزوگام پشت بام و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس شبانه روزی خمین صرف شده است.
وی، تامین مواد غذایی، مستهلک بودن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و نبود امکانات رفاهی در خوابگاه ها را از مهمترین کمبودهای و مشکلات مدارس شبانه روزی این شهرستان بیان کرد.
محمدی افزود: به منظورفراهم کردن این امکانات به 9 میلیارد ریال اعتبار در سال نیاز است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین خاطرنشان کرد: نبود امکانات آموزشی و رفاهی مناسب در این مدارس و از طرف دیگر دوری از خانواده و مشکلات عاطفی باعث شده مدارس شبانه روزی از سطح علمی کمتری برخوردار باشند.
وی اظهارکرد: هشت مرکز آموزشی شبانه روزی شامل چهار مرکز نمونه دولتی و چهار مرکز در روستا در این شهرستان فعالیت دارند.
محمدی با بیان اینکه دانش آموزانی از اقصی نقاط شهرستان در یک مرکز شبانه روزی تحصیل می کنند، تاکید کرد: ارتقای مهارت زندگی اجتماعی در اولویت آموزش این مدارس قرار دارد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته طرح کار آفرینی در 2 مرکز شبانه روزی اجرا شد تا دانش آموزان با کسب مهارت لازم برای جذب بازار کار آماده شوند.
مدیر آموزش و پرورش خمین توضیح داد: آموزش های نظری در کنار مهارت آموزی باعث می شود بعد از پایان تحصیل بر آمار بیکاران این شهرستان افزوده نشود و جذب بازار کار شوند.
محمدی با اشاره به تهیه طرح مدرسه ای برای زندگی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارتقای وضعیت مدارس شبانه روزی خمین اجرا می شود و اجرای آن 150 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: ارائه خدمات آموزشی دروس مصوب، رشته های ورزشی تخصصی، آموزش مهارتهای هنری و قرآنی و ارائه خدمات بهداشتی از رویکردهای این طرح است.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: بسترهای لازم برای ارتقای وضعیت آموزش وپرورش این شهرستان فراهم است و هیچ کمبود اعتباری به منظور رسیدن به اهداف آموزشی در این خطه وجود ندارد.
سیدمهدی ساداتی افزود: انجمن اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: ارتباط خوب و مستمر والدین با معلمان مدارس میتواند از بسیاری آسیبهای اجتماعی جلوگیری کند.
فرماندار خمین با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی گفت: حضور گسترده دانش آموزان در این انتخابات شور و نشاط را در مدارس ایجاد می کند و روحیه مسئولیت پذیری و مشورت را در دانش آموزان افزایش می دهد.
18 هزار دانش آموزدر خمین در همه مقاطع مختلف تحصیلی در 250 مدرسه کار تحصیل را آغاز کردند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.