خانم « رضوان فرجاد» به عنوان نخستین زن اردکانی است که عهده دار مسئولیت شورای اسلامی شهرستان اردکان شد، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حداقل نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند،و ستون پایدار جامعه هستند ، حضور آنها به جزو وظایف خانه داری ، همسرداری و مادری در جامعه امروزی مشهود است قطعا وجود آنها در عرصه های اجتماعی مایه مباهات، خیر و برکت است.
این فعال اجتماعی و عضو شورای شهر اضافه کرد: به لطف پروردگار با توجه به نگاه روشن مسئولان مبنی بر حضور بانوان در عرصه های اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و ... تاثیر بسیاری در تصمیم گیری ها داشتند و توانسته اند با اعتماد به نفسی که دارند نظر معقول و ناب خود را ارایه کنند.
رئیس شورای شهرستان اردکان با بیان اینکه بانوان خیلی توانمند و ریزبین هستند و در برنامه هایشان دقت نظر و عمل بالایی دارند تصریح کرد: آنها در این میان تمام وظایف محوله را در نهایت سلیقه و توانمندی و تنوع و با کیفیت بسیار عالی انجام می دهند . این بانوی اردکانی یادآور شد: لذا ،با حضور بانوان فرهیخته ، نجیب، توانمند و نخبه در شهرستان قطعا استفاده از نظر این عزیزان در مباحث مختلف اداری وشهری و تصمیم گیری های کلان تاثیر بسزایی خواهد داشت و عامل ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در آنها می شود و با ترغیب جدی تری مسئولان حضور بهتری در اردکان رقم خواهد خورد .
خانم فرجاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که در شهر و روستا و در حوزه های مختلف اجتماعی بانوان باسواد، توانمند و با انگیزه و شاداب در اداره ها و ارگان های فرهنگی حضور یابند و به نحو احسن کارشان را انجام دهند و به خود باوری برسند و آینده روشنی را برای خود بیافرینند .
وی افزود: امید ی رود که تفکر جنسیتی از ذهن ما پاک شود و زنان و مردان در کنار هم و براساس عدالت زندگی کنند و شاهد حضور بیشتر زنان در رده های بالای شهرستان باشیم.
وی با تکر از نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه این شهرستان افزود: آنها با دید روشن زمینه را برای حضور زنان اردکانی در عرصه های مختلف جامعه فراهم کرده اند و مطمئنا ین زنان نسل جدیدی با اعتماد به نفس بالایی به جامعه تحویل خواهند داد.
فرجاد از اعضای شورای اسلامی شهرستان هم قدردانی کرد و گفت: این همکاران محترم با اعتماد به زنان راه را برای حضور هر چه بیشتر بانوان در مراحل پیشرفت و توسعه شهرستان هموار کرده اند .
رضوان فرجاد، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی است و مدیرعامل شرکت تعاونی فرشتگان مهد متین است که خدمات نگهداری و آموزش کودکان زیر 6سال را تحت نظارت سازمان بهزیستی به عهده دارد، مشاورخانواده و کودک، مولف کتاب کودکان، مدرس کلاس های تربیت مربی کودکان ، فعال در عرصه برنامه های فرهنگی و اجتماعی و از طرفداران حقوق زنان وکودکان است .
رضوان فرجاد اولین زنی است که ریاست شورای شهرستان اردکان را به عهده گرفته است.
نزدیک به 700نفر از زنان اردکان در ادار ه ها و آموزش و پرورش شهرستان اردکان شاغل هستند که از این تعداد پنج نفر در حوزه مدیریت و معاونت اداری فعالیت دارند .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
49درصد جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد را بانوان تشکیل می دهند که این تعداد جمعیت در 10شهرستان زندگی می کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با سراسر کشور، 29 اردیبهشت ماه 1396در استان یزد برگزار شد.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.