به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: یک میلیارد و 500 میلیون دلار معادل 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح اشتغالزایی روستایی در نقاط مختلف کشور اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و با رویکرد تثبیت نرخ اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار در کانون های روستایی پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با بیان اینکه تخصیص این منابع به زودی از سوی معاونت روستایی ریاست جمهوری به استان ها ابلاغ می شود، بیان کرد: تخصیص این اعتبار برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا و در نهایت با هدف جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها است.
وی اضافه کرد: همزمان با ابلاغ این طرح، اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال نیز به عنوان تسهیلات از سوی بانک های عامل به سرمایه گذاران روستایی ارائه می شود.
فیلی اضافه کرد: علاوه بر این 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های مختلف اجرایی برای اجرای طرح های اشتغالزایی و تقویت بنیه اقتصادی روستائیان به زودی ابلاغ می شود.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 80 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی از سوی یکی از بانک های عامل به طرح های اشتغالزایی خرد روستایی در نقاط مختلف استان مرکزی پرداخت شد.
سعید فائض پور افزود: مقدمات پرداخت 60 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی خرد روستایی نیز در دستور کار است که تا پایان مهرماه جاری به متقاضیان پرداخت می شود.
وی بیان کرد: پست بانک کشور نیز بر اساس قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی و با هماهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی کرده که عاملیت این بانک در استان مرکزی؛ به زودی10 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره را به متقاضیان پرداخت می کند.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری مرکزی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه پنج طرح اشتغالزایی روستایی در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های گردشگری مشمول دریافت تسهیلات کم بهره شده است.
سعید فائض پور گفت: طرح های اشتغالزایی که متقاضی بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات باشند، باید در کمیته تخصصی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تعیین تکلیف شود.
752 روستا از یک هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری بوده و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.