عبدالله محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال 683 هزار و 906 قطعه ماهی زینتی از محلات به خارج از کشور صادر شد درحالی که صادرات ماهی زینتی این شهرستان در مدت مشابه پارسال، 327 هزار قطعه بوده است.
وی، علت افزایش صادرات ماهی زینتی امسال را بازاریابی موثر در ترکیه، عراق ، افغانستان و دبی بیان کرد.
محمودی اظهارکرد: صادرات ماهی زینتی در نیمه نخست امسال از محلات، 204 هزار و 633 دلار ارزش افزوده نصیب آبزی پروران این شهرستان کرده است.
مدیرجهاد کشاورزی محلات گفت: ماهیان زینتی صادراتی این شهرستان در 18 محموله صادراتی و در 60 گونه از گمرکات فرودگاه امام خمینی(ره)، مرز باشماق در مریوان استان کردستان و شلمچه در استان خوزستان و بازرگان به کشورهای هدف صادرات ارسال شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون قطعه ماهی زینتی در هشت واحد پرورشی فعال و در 150 گونه پرورش داده شده است.
محمودی با بیان اینکه 16 درصد از تولید ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات پرورش داده می شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول کشور و از نظر میزان تولید بعد از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.
وی گفت: 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از محلات انجام می شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: 11 میلیون قطعه ماهی زینتی پارسال در کارگاه های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ نمای ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.