به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف سپهوند روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی که با حضور محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در اراک افزود: در نیمه نخست امسال 2 تن و 996 کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده است.
وی بیان کرد: 6 هزار و 777 نفر در این مدت در رابطه با موادمخدر در استان مرکزی دستگیر شده اند که 6 هزار و 560 نفر آنان را معتادان و عوامل خرده فروش مواد مخدر شامل می شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم در این نشست گفت: واگذاری ماده 16 از سال 95 بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به بهزیستی محول شده است.
نبی الله شاه محمدی حیدری افزود: مسئولیت نگهداری معتادان ماده 16 استان مرکزی از مردادماه امسال به بهزیستی این استان محول شده و هزینه های این مرکز نیز از 31 تیرماه به دانشگاه علوم پزشکی واصل می شود.
وی بیان کرد: مکان فعلی نگهداری معتادان ماده 16 استان مرکزی در ابراهیم آباد اراک مربوط به یکی از دستگاه های اجرایی این استان است که مهلت قرارداد آن به اتمام رسیده و باید تخلیه شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تا مشخص شدن مکان قطعی برای نگهداری این افراد باید معتادان در سایر مکان ها نگهداری شوند و انتظار است دستگاه های اجرایی استان تعامل و همکاری خوبی در راستای تهیه مکان مناسب داشته باشند.
شاه محمدی حیدری در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشنهاد شده دومین همایش ملی اعتیاد زنان به میزبانی استان مرکزی در اسفندماه در اراک برگزار شود.
وی گفت: نخستین نشست ملی اعتیاد زنان پارسال در اصفهان برگزار شد و مسئولیت برگزاری دومین همایش ملی در این زمینه در استان مرکزی به جهاد دانشگاهی واگذار شده اما برگزاری مطلوب آن در گرو همکاری و حمایت همه دستگاه های اجرایی است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اضافه کرد: شهرداران استان عضو شورای مواد مخدر هستند و باید در نشست ها حضور فعالانه و موثر داشته باشند.
در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص انتخاب مکان جدید برای معتادان ماده 16 ابراهیم آباد اراک بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد در این خصوص کارگروه ویژه ای موضوعات در این خصوص را ارزیابی و پیگیری کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.