محمد فلاحتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سهمیه شامل 180 تن شکر، 180 تن برنج است و علاوه بر آن به میزان کافی گوشت مرغ و قرمز منجمد در راستای طرح تنظیم بازار در ماه محرم برای توزیع در بین هیات های مذهبی استان مرکزی تامین شده و بر اساس تراکم جمعیت در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد در استان مرکزی و ذخیره سازی این محصولات در انبارهای استان محدودیتی برای توزیع این محصول در بین هیات های مذهبی و تامین مایحتاج نذورات آن ها وجود ندارد.
مدیرتوسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: 2 فروشگاه بزرگ در شهرستان اراک برای توزیع اقلام خوراکی سهمیه نذورات در بین هیات های مذهبی مشخص شده است و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی این اقلام در ماه محرم در اختیار هیات های مذهبی شهرستان قرار می گیرد.
فلاحتی گفت: در سایر شهرستان ها نیز با معرفی یکی از فروشگاه ها توسط رئیس جهاد کشاورزی و همکاری فرمانداری با این اداره کل، سهمیه مورد نیاز این شهرستان ها توزیع می شود.
وی خاطر نشان کرد: به منظور تامین روغن خوراکی مورد نیاز هیات های مذهبی نیز مقرر شده است فروشگاه های طرف قرارداد با همکاری یکی از شرکت های تولید کننده، مقادیر لازم از این ماده خواراکی را با قیمت مصوب تامین و در اختیار هیات های مذهبی قرار دهد.
2 هزار هیات مذهبی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
یکهزار و 200 ذاکر اهل بیت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد 500 ذاکر در شهرستان اراک فعالیت دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.