به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: 28 پایگاه جشن عاطفه ها استان در نواحی مقاومت بسیج، 136 پایگاه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، 170 پایگاه در مساجد و مراکز نیکوکاری و 754 پایگاه در آموزش و پرورش دایر می شود .
وی گفت: قدمت جشن عاطفه 21 سال است و باید از این بستر برای فرهنگ سازی و ترویج روحیه همدردی و همدلی با نیازمندان واقعی به صورت حداکثری استفاده کرد.
وی اظهار کرد: جشن عاطفه ها در استان امسال 2 مرجله ای است که گام نخست آن 23 و 24 شهریورماه در سطح پایگاه های شهری و در گام دوم 19 شهریور ماه جاری در مدارس و مراکز خیریه برگزار می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: کمک هایجمع آوری شده در جشن عاطفه ها ظرف یک هفته در اختیار افراد نیازمند و مشمول قرار می گیرد.
موسی نژاد افزود: سال گذشته 12 میلیارد ریال کمک های نقدی و جنسی در جشن عاطفه ها توسط مردم نوعدوست این استان جمع آوری شد.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که در جشن عاطفه های امسال استان 15 میلیارد ریال جمع آوری شود که این کمک ها در اختیار هفت هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: برای هر دانش آموز بسته کمک تحصیلی به ارزش 2 میلیون ریالی تدارک شده هرچند این بسته حمایت تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر جوابگو نیست.
موسی نژاد بیان کرد: پرداخت اینترنتی، نرم افزاری و پیامکی ازجمله شیوه هایی است برای حضور غیر فیزیکی افراد خیر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تلاش دارد تا با تامین نیازهای تحصیلی خانواده های تحت حمایت از محرومیت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی بیان کرد: 2 هزار و 200 کودک یتیم تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان 15 هزار حامی دارند که سرانه پرداختی برای هر یتیم توسط حامیان هر ماه سه میلیون ریال است.
موسی نژاد گفت: پنج هزار حامی طرح محسنین نیز چهار هزار و 800 کودک را تحت پوشش دارند که هر ماه 280 هزار ریال سرانه پرداختی برای هر یتیم را شامل می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: اصناف شهرستان اراک تامین 2 هزار و 500 جفت کفش دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) این استان را متقبل شده اند.
موسی نژاد در ادامه افزود: 154 میلیارد و 600 میلیون ریال از ابتدای امسال در قالب صندوق صدقات، زکات و حامیان به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد (ره)این استان کمک شده است.
وی اظهار کرد: 2 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام استان مرکزی مستاجر هستند و یک هزار و 700 خانوار در اولویت تامین مسکن قرار دارند تا با کمک خیران صاحب مسکن مناسب شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این نهاد حمایتی 10 سال زمان لازم دارد تا از محل منابع داخلی، مشکل مسکن یک هزار و 700 خانوارده تحت پوشش را رفع کند.
وی اظهار کرد: 53 واحد مسکونی شهری و روستایی ازابتدای امسال توسط کمیته امداد امام (ره) استان خریداری، تعمیر و و بازسازی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.
موسی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک هزار و 100 شغل امسال توسط کمیته امداد امام استان مرکزی ایجاد شده است که 917 فرصت شغلی از محل منابع بانکی و 180 شغل نیز از منابع داخلی کمیته امداد امام(ره) و با دریافت تسهیلات در بخش های مختلف ایجاد شده است.
وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی در سال جاری از محل منابع بانکی از 220 میلیارد به 430 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: یک و نیم میلیون دلار توسط خانه ملت برای کمک به اشتغال روستاییان تصویب شده که از این مبلغ سهمی به محرومان در نظر گرفته خواهد شد.
موسی نژاد در ادامه گفت: یک هزار و 700 مورد هدیه و جهیزیه سال گذشته در قالب طرح کوثر به مددجویان کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی اعطا شد که پیش بینی می شود این خدمات امسال به 2 هزار مورد افزایش پیدا کند.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
در این نشست از خبرنگاران حوزه کمیته امداد امام خمینین (ره) تجلیل شد.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.