به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین کنفرانس ملی ساخت و تولید ایران در اراک، افزود: مساله شناسی اقتصادی و عرصه تولید برای برون رفت از شرایط کنونی نیازمند حضور فعالانه دولت، مجلس و مراکز علمی دانشگاهی است و کنفرانس های تخصصی و علمی می تواند در این حوزه گره گشایی کند.
وی اظهار کرد: صنعت دچار بیماری ویژه ای است که با به کارگیری شیوه های علمی و تحقیقاتی و بهره گیری از دانش استادان و محققان برای پالایش و درمان آن باید اقدام کرد.
وی گفت: برگزاری نشست هایی که خروجی آن تنها مقاله است چاره ساز بیماری اقتصادی و تولید کشور نیست و باید کمیته های راهبردی و عملیاتی موثری در تقویت بهره وری این نشست ها شکل بگیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کنفرانس ملی ساخت و تولید که آبان ماه امسال در اراک برگزای می شود باید کانونی برای جمع آوری و عملیاتی کردن ایده های نو و راهکارهای سازنده در ترمیم اقتصاد و تولید باشد.
مقدسی افزود: کارگاه های آموزشی و دوره های آموزشی کنفرانس باید حاوی پیام باشد تا خروجی مطلوب و مورد نظر متولیان و برگزار کنندگان محقق شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای عملیاتی شدن بخش تحقیقات باید از ظرفیت دانشگاه ها بهره گرفت و با واگذاری برخی فعالیت ها به این عنصر مفید از دانش و تخصص ارزشمند دانشگاهی استفاده کرد.
مقدسی افزود: از مجموع 63 واحد مجوز دار تنها 33 واحد فعال هستند و فقط یک درصد از مجموع واحدهای صنعتی دارای بخش تحقیق و توسعه هستند که این نشان دهنده آفت و عقب گرد است که باید مدیریت شود.
وی بیان کرد: فناوری موجود در صنایع منسوخ شده و نیاز به نوسازی و به روز شدن با تجهیزات جدید است و برای تامین منابع مالی آن اعتبار لازم است و باید از ظرفیت مشارکت ها بهره گرفت.
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران، دو تا چهارم آبان ۹۶ در اراک برگزار می شود.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی دومین قطب صنایع مادر تخصصی هارمین قطب صنعت ایران و رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی کشور را دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.