به گزارش ایرنا، مجتبی مزروعی چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های جهاد کشاورزی سبزوار گفت: هدف گذاری جهاد کشاورزی خراسان رضوی در دولت دوازدهم در بخش شیلات رساندن میزان تولید ماهی به 25 هزار تن است.
وی ادامه داد: پرورش ماهی در استخرهای 2 منظوره آب کشاورزی، علاوه بر تامین گوشت سفید و بهبود تولیدات زراعی و باغی، موجب غنی شدن آب کشاورزی و کاهش استفاده از کودهای شیمیایی می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مخالف واردات ماهی تیلاپیلا از خارج است، افزود: مادامی که با تولیدات داخلی نیاز بازار تامین شود، اجازه واردات آبزیان خارجی داده نمی شود.
وی گفت: امسال 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای اجرای طرح های انتقال آب اختصاص یافت و 2 هزار کیلومتر طرح انتقال آب در خراسان رضوی در دست اجراست.
مزروعی افزود: سال گذشته نیز 25 هزار هکتار طرح انتقال آب اجرا شد و هم اینک ادامه طرح در دست اقدام است.
وی ادامه داد: انتقال آب با لوله تا پایان سال 92 در سطح حدود 110 هزار هکتار کشتزار استان اجرا شده بود که سال 93 و 94 نیز در سطح 25 هزار هکتار اجرا شد.
مزروعی افزود: در سه سال گذشته 2 هزار میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات به نوسازی و بهسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی تخصیص یافت که بر اثر آن هفت هزار و 600 دستگاه ماشین آلات به ناوگان بخش کشاورزی اضافه شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اینک 110 شرکت تولید کننده لوازم و ادوات کشاورزی در استان فعالیت دارند که علاوه بر تأمین نیاز استان، بخش عمده تولیدات آنها به سایر استانها ارسال می شود.
مزروعی با اشاره به برنامه دولت یازدهم و دوازدهم در تقویت بنیه کشاورزی گفت: حضور در بازار منطقه ای با توجه به صنایع بخش کشاورزی فراهم می شود.
نماینده سبزوار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این آیین گفت: با توسعه و تقویت صنایع تبدیلی در بخش های کشاورزی و صنعت و معدن از خام فروشی جلوگیری می شود که این امر بر بهره وری کالا افزوده و ارزش افزوده نیز ایجاد می کند.
رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به نوسازی و بهسازی صنایع بخش های تولید افزود: امسال 300 هزار میلیار ریال در این بخش تخصیص یافت که از طریق تسهیلات پرداخت می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، از ثبت سفارش خارجی محصولات و تجهیزاتی که در داخل کشور تولید می شود، جلوگیری می کند.
سبحانی فر گفت: با سرمایه گذاری هشت میلیارد دلاری کره جنوبی، پنج میلیارد دلار روسیه و نیز مشارکت کشورهای اروپایی از طریق فاینانس، شکوفایی اقتصادی و تحول بزرگی در بخش های زیربنایی و ریل گذاری اقتصاد کشور ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت: در هفتمین روز هفته دولت چهار طرح جهاد کشاورزی سبزوار با اعتبار 39 میلیارد و 200 میلیون ریال و اشتغالزایی 203 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری رسید.
منصور برغمدی افزود: کارخانه تولید و بسته بندی چیپس میوه با اعتبار 30 میلیارد ریال و یک واحد گلخانه در روستای دلبر بخش مرکزی سبزوار با اعتبار 6 میلیارد ریال افتتاح شد.
وی ادامه داد: یک استخر پرورش ماهیان سردابی 68 هزار قطعه ای با تولید سالیانه 35 تن و با هزینه سه میلیارد ریال افتتاح و از ساخت دستگاه دوکاره بذرکار و کودپاش غلات با اعتبار 200 میلیون ریال رونمایی شد.
همچنین سالن چند منظوره مجموعه ورزشی شهید چمران با زیربنای هزار و 380 متر مربع و اعتبار 10 میلیارد ریال با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به بهره برداری رسید.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **‌ انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.