به گزارش ایرنا، کاوه فلک افلاکی روز یکشنبه در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: تضمین برنامه مدیریت شهرداریو پیشانی امور اجرایی در این کلانشهر در گرو انتخاب شهردار کاردان، متخصص و مشارکت جو است تا با نگاه جامع و علمی بتواند هم منابع مالی موثری را در تحرک عمرانی و فرهنگی شهر ایجاد کند و هم در حوزه همراهی مردم با برنامه های شهرداری و اجرای طرح های زیرساختی و تحول آفرین، اراک را از نظر مولفه های شهری رشد دهد.
وی اظهار کرد: شورای پنجم با وجود اینکه فصل کاری خود را به تازگی آغاز کرده اما، پس از رسمیت مطالعات میدانی را در حوزه انتخاب شهردار در دستور کار داشت و در حال حاضر نیز اولویت کاری این نهاد بر موشکافی علمی و ارزیابی دقیق برنامه نامزدهای مدیریت شهرداری اراک گذاشته شده تا بهترین گزینه برای تکیه زدن بر مشند شهرداری اراک انتخاب شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه یکی از مهم ترین چالش های فراروی مدیریت شهری اراک نداشتن درآمد پایدار است، گفت: برای برون رفت از مشکلات و تند کردن آهنگ توسعه شهری چاره ای جز اعمال سیاست های راهبردی در تامین منابع پایدار نیست و در ارزیابی نامزدهای شهرداری اراک راهکارها و برنامه های اصربخشی که در جذب سرمایه به صورت عملیاتی طرح می شود از اهمیت ویزه برخوردار است.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: راهبری امور شهری باید به گونه ای باشد که میزان سهمی که از ارزش افزوده دولت به شهرداری ها تعلق می گیرند افزایش یابد و پویایی ، خلاقیت و سرزندگی در تمامی ماموریت های شهرداری موج بزند.
فلک افلاکی افزود: درحال حاضر بدنه شهرداری اراک نیاز به ترمیم و بازنگری با محوریت تخصص و تقویت کارآیی دارد و یکی از خواسته های مهم شورای اسلامی از نامزدهای تصاحب مشند مدیریت شهری این است که برنامه ای اجرایی و عملی در ترمیم معضلات این حوزه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اجرای طرح های عمرانی مهم و کلیدی در اراک نیازمند همراهی سرمایه گذاران دارد و این نقصان که سال ها اراک از آن رنج برده باید در دوره فعالیت شورای اسلامی پنجم با محوریت شهرداری توانمند رفع شود.
فلک افلاکی،توجه به زیباسازی و مبلمان شهری را براساس برنامه مشخص در کوتاه، میان و بلند مدت در کلانشهر اراک ضروری دانست و افزود: مکانیزه شدن سیستم اداری شهرداری هرچند با مقاومت هایی مواجه است اما در کاهش فساد اداری موثر است.
به گزارش ایرنا، در این نشست 2 نامزد تصاحب مسند شهرداری اراک ب نا های مجید عسگری و علی یوسفی اهم برنامه های خود برای اعضای شورای اسلامی تشریح کردند و ارزیابی برنامه های نامزد دیگر به نام علی فرهمند پور به نشست عصر شورای اسلامی اراک موکول شد.
یراهکارهای کاهش رانت، انتصاب غیرسیاسی و تخصصی، برنامه های عملیاتی در کاهش آلودگی هوا، مدیریت حوزه فضای سبز، توجه به زیباسازی و مبلمان شهری، اصلاح ساختار اداری و مدیریتی شهرداری، افزایش مولفه های حقوقشهروندی، راهبردهای بهبود هوشمندسازی، تقویت پیوست های مردمی و سازمان های مردم نهاداز جمله محورهای شاخصی بود که در برنامه های نامزدهای شهرداری اراک تشریح شد.
کلانشهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی دارای 520 هزار نفر جمعیت است.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.