به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک افزود: 200 هزار زن دارای سوء تغذیه در کشور شناسایی شده است که زیر چتر حمایتی و خدماتی دولت قرار می گیرند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در راستای فقر درآمدی تلاش های بسیاری انجام داده و در طول فعالیت خود حداقل دستمزدها را سه و 2 دهم برابر افزایش داده است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست ها و راهبردهای حوزه مسکن معطوف به تکمیل طرح های مسکن مهرشد اما در زمینه مسکن های حمایتی نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات شایسته ای به منصه ظهور رسیده است.
وی تصریح کرد: حقوق بازنشستگان در ابتدای کار دولت یازدهم، چهار میلیون و 200 هزار ریال بود که این رقم به 11 میلیون و 500 هزار ریال افزایش یافت.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: 11 میلیون ایرانی در دولت یازدهم با هدف جلوگیری از فقر درمانی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که البته این اقدام بار مضاعفی را به تامین اجتماعی و بیمه سلامت وارد کرد.
ربیعی گفت: متوسط رشد کشور قابل قبول نیست و باید برای ارتقای وضعیت رشد اقتصادی، سخت کوشی و همت مضاعف در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: 700 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رشد کشور نیاز است که بخشی از این اعتبار باید از منابع بانکی و بخشی از بازار سرمایه تامین شود.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شغل های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید قابل رصد است اما باید به این سوال هم پاسخ گفت که چرا برخی از موفقیت ها و خدمات هنوز در زندگی مردم ملموس نیست.
ربیعی عنوان کرد: به طور معمول تغییر شاخص های مثبتی که بعد از رکود رخ می دهد کم کیفیت است و در بخش هایی ایجاد می شود که اثر کوتاه مدت آن در زندگی نمایان نمی شود.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم در طول فعالیت خود 300 هزار تثبیت شغل را دنبال کرد که این این مهم به عنوان بخشی از طرح خروج از رکود مطرح است.
ربیعی یادآور شد: دولت سیاست برنامه اشتغال فراگیر را پیش رو گذاشته و بر این اساس رشته های پر کشش اشتغال را در استان ها و شهرستان ها شناسایی کرده و در این خصوص 200 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع جدید بانکی را در نظر گرفته است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مردم در انتخابات به یک روش، برنامه و مش رای دادند و مدیران در هر گوشه از دولت که باشند باید با اعتقاد به رای مردم در امتداد برنامه ها حرکت کنند.
ربیعی اظهار کرد: مردم در انتخابات به آرامش رای دادند و از عقب رفت نگران بودند و با این انتخاب، مسیر پیشرفت به جلو را انتخاب کردند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید منادی حرکت عقلانی است و هیچ برنامه های بدون کار کارشناسی نباید در کشور اجرا شود.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سیاستگذار توسعه است و امروز دولت بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده کشور و نسل های آینده مسئول است.
وی تاکید کرد: دولت روحانی دولت اجماع، مدارا و گفت و گو است و نیاز است که همه برای رفع مشکلات جامعه به این مهم توجه جدی داشته باشند.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه ای خوشبخت است که عقلانیت، مدارا، سخت کوشی و اجماع سازی را در همه سطوح سرلوحه کار خود قرار دهد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان در بهار امسال پایین ترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد اما به این به آن معنا نسیت که تعداد بیکاران استان کم است.
محمود زمانی قمی افزود: موفقیت های کسب شده در حوزه نرخ بیکاری در استان مرکزی نشانگر این است که نبض اقتصاد در حال بهبود است و مسیر پیش رو روشن است.
وی بیان کرد: پارسال بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی در این استان با جدیت دنبال و 43 نشست در این راستا در استان مرکزی برگزار شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: تاکنون هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به یکهزار و 60 واحد صنعتی و تولیدی این استان پرداخت شد که این اقدام علاوه بر حفظ اشتغال موجود، موجب ایجاد 600 فرصت شغلی جدید نیز شد.
زمانی قمی تصریح کرد: صادرات این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن 28 درصد افزایش یافت.
وی گفت: از بهمن ماه سال گذشته تمرکز اشتغال در استان بر اشتغال های خرد و کوچک شده و این مهم در روستاها با جدیت دنبال می شود.
زمانی قمی گفت: در راستای اشتغال روستایی در استان مرکزی، ظرفیت های 400 روستای دارای مزیت های خاص نیز شناسایی شده که با بهره گیری از ظرفیت های این روستاها علاوه بر کاهش مهاجرت پذیری، افزایش اشتغال پایدار در این مناطق ایجاد خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 160 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برای کارآفرینان و متقاضیان مشاغل خانگی این استان ابلاغ شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه، بیش از پنج برابر افزایش داشته است.
محمدتقی آبایی هزاوه افزود: از مجموع یک میلیون و 429 هزار نفر جمعیت استان مرکزی 431 هزار نفر جمعیت فعال و 391 هزار نفر شاغل است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت بیکار این استان حدود 35 هزار نفر است.
آبایی هزاوه گفت: استان مرکزی سال گذشته پایین ترین نرخ بیکاری کشور را داشت و در بهار امسال نیز با نرخ بیکاری هفت و چهار صدم درصد، پایین ترین نرخ بیکاری کشور را در بهار 96 به خود اختصاص داد.
وی یادآور شد: پارسال سهم رونق تولید استان مرکزی چهار هزار و 420 میلیارد ریال بود که با پیگیری های مدیریت ارشد استان این رقم به هفت هزار و 400 میلیادر ریال افزایش یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: 2 هزار و 200 شرکت تعاونی در این استان وجود دارد که به واسطه آنها 15 هزار شغل در استان مرکزی ایجاد شده است.
وی گفت: حدود 300 هزار بیمه شده اصلی در این استان وجود دارد که با احتساب خانوارهای تحت حمایت این افراد این رقم به 750 هزار نفر می رسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: 65 درصد جمعیت این استان تحت حمایت تامین اجتماعی قرار دارد که آمارها بیانگر جمعیت بالای کارگری این استان است.
در ادامه این نشست نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه نیز مشکلات بخش های مختلف در حوزه انتخابیه را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح و خواستار پیگیری آنها شدند.
استان مرکزی با دارا بودن 2 هزار و 900 واحد صنعتی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور شناخته می شود.
65 درصد از جمعیت استان مرکزی با احتساب بیمه شدگان اصلی، مستمری بگیران و خانواده های آنان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.